PC start niet op

Talel

Nieuw forumlid
Goedemorgen!

Sinds vanochtend start mijn PC niet meer op. Gisteravond kon ik mijn PC gewoon nog gebruiken en heb ik deze normaal afgesloten. Toen ik deze vanochtend weer probeerde op te starten gebeurde er echter niets.

De RGB van mijn moederbord blijft normaliter branden wanneer de PC uit staat, maar ook deze brandde niet. Een week terug is het ook tweemaal voorgekomen dat mijn PC niet wilde opstarten, maar toen ik de kabel van de PSU er 2x opnieuw in had gedaan, startte die vervolgens toch op. Helaas werkte dit deze keer niet en start mijn PC nu helemaal niet meer op.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De voeding opnieuw uit- en aanzetten
- De kabel uit de voeding gehaald en vervolgens 30 seconden op de aanknop gedrukt
Ik heb de PC begin dit jaar zelf in elkaar gezet en tot vorige week heb ik nooit problemen ervaren. Ook is er afgelopen nacht naar mijn kennis niks geks gebeurd. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zelf las ik op Reddit dat dit waarschijnlijk iets met de PSU te maken heeft.

Hieronder heb ik de onderdelen van mijn PC toegevoegd (alle onderdelen waren nieuw):
- ASRock X870 PRO RS WIFI moederbord
- AMD Ryzen 7 9800X3D Processor
- SAMSUNG 990 PRO 2 TB SSD
- G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit werkgeheugen
- Corsair RM850x (2021), 850 Watt voeding
- PowerColor Hellhound Radeon RX 7800 XT 16GB grafische kaart
- Fractal Design North midi tower behuizing

Alvast bedankt!

Op basis van je omschrijving heb ik ook het vermoeden dat het voeding gerelateerd is. Maar gaat hij helemaal niet aan, of start hij niet op? Als je hem aanzet, draaien je fan's dan wel?

Hoi Talel,

Dat is gek. Heb je gecontroleerd of de voedingsstekker in de voeding écht goed aangedrukt is? En voor de zekerheid: maak je gebruik van een geaard stopcontact?

Terug
Bovenaan