Hallo,
Vorige week startte mijn pc plotseling niet meer op. De avond ervoor heb ik de pc nog normaal gebruikt, maar de volgende keer gebeurde er helemaal niets.
Er draaiden geen fans niks, behalve de RGB verlichting op het moederbord die altijd brand.
Ik heb vervolgens het volgende getest:
Beide RAM sticks afzonderlijk getest in verschillende slots
Opstarten zonder GPU
Een andere voeding gebruikt
Andere stroomkabels getest
De CPU opnieuw geplaatst
CMOS gereset
Bij geen van deze testen veranderde er iets. Op basis daarvan was mijn conclusie dat het moederbord defect was.
Ik heb het moederbord daarom teruggestuurd, maar kreeg bericht dat deze niet defect was.
Toen ik het moederbord terug had en alles opnieuw aansloot, startte de pc ineens wél op.
De volgende ochtend heb ik met Cinebench de CPU getest en daarbij kreeg ik een normale score.
Daarna heb ik de pc uitgezet en de voeding tijdelijk op een andere plek neergezet. Toen ik de pc opnieuw aan wilde zetten, startte hij opnieuw niet op.
Ongeveer 20 minuten later wilde ik het probleem aan iemand anders laten zien en toen startte de pc plotseling weer normaal.
Ik gebruik de volgende componenten.
Intel Core i9 14900KF
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI moederbord
Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G
Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 SSD
Samsung 1TB M.2 SSD (Ik ben het exacte type vergeten)
2x Samsung 870 EVO 1TB 2.5" SSD
Corsair RM1000e V2 PSU (tijdens het testen heb ik ook een andere voeding gebruikt)
Alvast bedankt!
Vorige week startte mijn pc plotseling niet meer op. De avond ervoor heb ik de pc nog normaal gebruikt, maar de volgende keer gebeurde er helemaal niets.
Er draaiden geen fans niks, behalve de RGB verlichting op het moederbord die altijd brand.
Ik heb vervolgens het volgende getest:
Beide RAM sticks afzonderlijk getest in verschillende slots
Opstarten zonder GPU
Een andere voeding gebruikt
Andere stroomkabels getest
De CPU opnieuw geplaatst
CMOS gereset
Bij geen van deze testen veranderde er iets. Op basis daarvan was mijn conclusie dat het moederbord defect was.
Ik heb het moederbord daarom teruggestuurd, maar kreeg bericht dat deze niet defect was.
Toen ik het moederbord terug had en alles opnieuw aansloot, startte de pc ineens wél op.
De volgende ochtend heb ik met Cinebench de CPU getest en daarbij kreeg ik een normale score.
Daarna heb ik de pc uitgezet en de voeding tijdelijk op een andere plek neergezet. Toen ik de pc opnieuw aan wilde zetten, startte hij opnieuw niet op.
Ongeveer 20 minuten later wilde ik het probleem aan iemand anders laten zien en toen startte de pc plotseling weer normaal.
Ik gebruik de volgende componenten.
Intel Core i9 14900KF
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI moederbord
Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER GAMING OC 16G
Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 SSD
Samsung 1TB M.2 SSD (Ik ben het exacte type vergeten)
2x Samsung 870 EVO 1TB 2.5" SSD
Corsair RM1000e V2 PSU (tijdens het testen heb ik ook een andere voeding gebruikt)
Alvast bedankt!