PC start vaak op in BIOS

RamonVonkNH

Nieuw forumlid
Mijn zelfbouw pc (Windows 11) start vaak zomaar op in BIOS, zonder (mij bekende) reden. Wie kent dat verschijnsel? Alle drivers en updates zijn correct geïnstalleerd; geen meldingen in apparaatbeheer. Laatste BIOS versie op moederbord (eerdere versies gaven hetzelfde probleem).

De belangrijkste componenten:
  • MSI MPG X870E CARBON WIFI moederbord​

• AMD Ryzen 9 9950X Processor​

• MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC Videokaart​

• G.Skill DDR5 Flare X5 96 GB 2 x 48 GB DDR5 F5-5600J4040D48GX2-FX5 geheugenmodule​

• Fractal Design Define 7 XL Black + Light TG Behuizing

Meet je bios batterij eens door, en anders gewoon batterijtje vervangen om het uit te sluiten!
Tis een 2032 en aub geen action meuk batterij kopen gewoon ff duracell of varta of zo

Okee, daar had ik niet aan gedacht. Zal het binnenkort proberen. De pc staat op een werklocatie waar ik niet dagelijks kom. Bedankt voor de suggestie, ik laat weten of dat de oorzaak is!

Okee, daar had ik niet aan gedacht. Zal het binnenkort proberen. De pc staat op een werklocatie waar ik niet dagelijks kom. Bedankt voor de suggestie, ik laat weten of dat de oorzaak is!
Ik kwam hier zelf laatst achter, had 2 pc's alle 2 dan een asus bord maar ook elke reboot in het bios (erg vaag) 1e batterij 2.3v en de ander 1.9v nog over.
vervangen en de problemen waren weg.

Terug
Bovenaan