Performance MSI 5080 gaming trio

TobinDax

Nieuw forumlid
Beste Forumleden!

Een tijdje terug heb ik bij Megekko een 5080 gaming trio van MSI gekocht. Nu heb ik niet de performance waarvan ik denk dat de PC aan moet kunnen. Flight simulator draait max 30 fps op ultra. En ook de nieuwe game Windrose op epic komt niet verder als 70 fps.

Hebben jullie mogelijk een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik dacht zelf mogelijk stroom te kort gezien er wel maar een 850W voeding in zit. Maar ik kom er op geen mogelijkheid achter waar het daadwerkelijk aan ligt. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en/of advies kunnen geven.

Hier onder nog de overige specs van de pc:
MSI MAG B550 TOMAHAWK (MS-7C91)
AMD Ryzen 7 5800X
corsair ddr4 vengeance 2x16gb 3600

Groetjes,
Tobin

Laatst bewerkt:
Follow-up vraag:
Zou je eens willen nakijken welke moederbord, CPU en RAM configuratie je hebt?
Want de B550 en de 5800x ondersteunen geen DDR5...

Het lijkt mij dat het aan je CPU en je RAM geheugen ligt, want ik neem aan dat je RAM setjes niet hoger zijn dan 3600mhz. Ik heb op dit moment ook een 5800x met 32GB 3600mhz RAM en Cyberpunk bijvoorbeeld draait op rond de 70-90fps op high settings met raytracing op een AMD RTX 9070 XT als grafische kaart.

Ik snap je keuze om eerst de videokaart te upgraden, zo heb ik dat ook gedaan. Maar om het maximale uit je videokaart te halen zul je moeten overstappen op 9600x of vergelijkbare intel CPU's, een AMD5 of intel 1700 moederbord, en RAM setjes van 6000mhz en CL30 latency.

Kijk ook goed naar je performance qua warmte. Zet een overlay aan van je videokaart software of anders iets als Hardwaremonitor om je warmtegeneratie te monitoren tijdens het gamen. Die nieuwe grafische kaarten hebben goed gekoelde systemen nodig en je hebt eigenlijk ook een goede koeler nodig voor je CPU om de temperatuur zo laag mogelijk te houden zodat je performance erop vooruit gaat.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij dat het aan je CPU en je RAM geheugen ligt, want ik neem aan dat je RAM setjes niet hoger zijn dan 3600mhz. Ik heb op dit moment ook een 5800x met 32GB 3600mhz RAM en Cyberpunk bijvoorbeeld draait op rond de 70-90fps op high settings met raytracing op een AMD RTX 9070 XT als grafische kaart.

Ik snap je keuze om eerst de videokaart te upgraden, zo heb ik dat ook gedaan. Maar om het maximale uit je videokaart te halen zul je moeten overstappen op 9800x of vergelijkbare intel CPU's, een AMD5 of intel 1700 moederbord, en RAM setjes van 6000mhz en CL30 latency.

Kijk ook goed naar je performance qua warmte. Zet een overlay aan van je videokaart software of anders iets als Hardwaremonitor om je warmtegeneratie te monitoren tijdens het gamen. Die nieuwe grafische kaarten hebben goed gekoelde systemen nodig en je hebt eigenlijk ook een goede koeler nodig voor je CPU om de temperatuur zo laag mogelijk te houden zodat je performance erop vooruit gaat.
Oke ik ga eens kijken naar de CPU en RAM dan. Koeling is gelukkig absoluut het punt niet haha. CPU is watergekoeld en de temps zijn altijd super netjes.

Het probleem is dat je dan alles moet upgraden: CPU, moederbord en RAM. En je moet ook een keuze maken tussen AMD5 en Intel 1700 socket.

Ik moet eerst nog mijn beeldscherm aanpakken voordat ik de rest kan doen.

Het probleem is dat je dan alles moet upgraden: CPU, moederbord en RAM. En je moet ook een keuze maken tussen AMD5 en Intel 1700 socket.

Ik moet eerst nog mijn beeldscherm aanpakken voordat ik de rest kan doen.
Jaa die begrijp ik hoor, er komt binnenkort even iemand mee kijken of we het exacte probleem in performance kunnen vinden. En dan ga ik gewoon upgraden wat nodig is.

Terug
Bovenaan