Problemen met MSI MAG A850GL PSU

MGilsing

Nieuw forumlid
Ik merk tijdens opstarten dat er blauwe sparks langs de PCIE kabels naar de GPU gaan (niet tijdens elke keer opstarten). Ik ben bewust dat dit eigenlijk niet zou moeten kunnen, maar een betere manier van beschrijven heb ik niet. Ook maakt de PSU specifiek een raar zoemend geluid alsof er iets contact maakt met de fan, maar ik heb het gecheckt en dit is niet het geval. Ik ga voor de zekerheid nog checken of alle kabels er wel echt goed inzitten, maar hier ben ik eigenlijk al vrij zeker van. De computer werkt wel prima maar ik maak mij hier toch zorgen over en wil ook dat hij lang goed blijft werken. Is het verstandig om deze te verwisselen?

Als alle kabels op de juiste manier aangesloten zijn, zou ik absoluut het zekere voor het onzekere nemen en de voeding vervangen.
Kortsluiting hoeft misschien niet direct gevaarlijk te zijn wegens de laagspanning in je computer. Het kan echter wel degelijk je hardware beschadigen!

Als de voeding nog garantie heeft kun je een retouraanvraag doen om hem te laten controleren en vervangen/repareren als hij inderdaad defect is. Als je geen garantie hebt zou ik overwegen de voeding te vervangen. Het is een stukje veiligheid, voor jezelf en voor je computeronderdelen.

Terug
Bovenaan