Problemen met new build: CPU en DRAM led knipperen op moederbord.

NReijnaerts

Nieuw forumlid
Hallo, ik heb net een nieuwe pc gebouwd echter krijg ik hem niet door de POST fase heen. Op het moederbord knipperen 2 rode lampjes, namelijk het cpu lampje knippert snel en het lampje van de DRAM knippert iets langzamer (ze knipperen om en om). Zie youtube link voor lampjes:

Ik heb al van van alles geprobeerd namelijk:

- BIOS updaten via Q flash met USB stick.
- CMOS resetten door batterij eruit te halen .
- Andere RAM gebruiken en op iedere slot geprobeerd. (RAM sticks van neefje gebruikt en deze deden het ook niet, echter toen ik mijn RAM sticks in neefje zijn PC installeerde deden ze het wel)

Nu is het zo dat ik ook de CPU en het moederbord ben aan het controleren, echter lijkt het nu of er een verbuiging van de pins in de socket zit. Wat is jullie mening hierover (wellicht beeld ik me dit puur in en vergis ik me)

Linker foto = links in onderhoek lijken paar pins anders te zijn?
Rechter = rechts in bovenhoek zie je deze pin nogmaals.

IMG_4891.webpIMG_4892.webp

Is er een mogelijkheid om de CPU apart te testen op een ander bord? Gewoon even om zeker te zijn.
Als de CPU werkt vermoed ik dat het moederbord kapot is.

Wat je kan proberen als je zeker van je zaak bent (en stille handen hebt) is met een niet geleidend object (rubber, plastic, etc) de pinnen *Heel* voorzichtig terug te duwen en daarbij op letten dat je kaarsrecht naar beneden duwt. Deze pinnen zijn best wel delicaat namelijk.

De minder stressvolle optie is om een RMA/Retour aan te vragen voor het moederbord (En CPU als dat van toepassing is.)

Ik ben het met JoostvD eens, overigens lijkt het op de foto's wel mee te vallen, je hebt misschien een paar pinnetjes licht verbogen, maar zoals ik het op de foto inschat zijn het 4-5 pinnen die allemaal een klein beetje omhoog staan. Als je die voorzichtig met een stanleymesje terug drukt heb je een grote kans dat de boel weer werkt. Als je dit niet aandurft, mail dan even met Megekko of bezoek de shop: tegen een kleine vergoeding kunnen ze je mogelijk helpen met het herstellen.

Terug
Bovenaan