NReijnaerts
Nieuw forumlid
Hallo, ik heb net een nieuwe pc gebouwd echter krijg ik hem niet door de POST fase heen. Op het moederbord knipperen 2 rode lampjes, namelijk het cpu lampje knippert snel en het lampje van de DRAM knippert iets langzamer (ze knipperen om en om). Zie youtube link voor lampjes:
Ik heb al van van alles geprobeerd namelijk:
- BIOS updaten via Q flash met USB stick.
- CMOS resetten door batterij eruit te halen .
- Andere RAM gebruiken en op iedere slot geprobeerd. (RAM sticks van neefje gebruikt en deze deden het ook niet, echter toen ik mijn RAM sticks in neefje zijn PC installeerde deden ze het wel)
Nu is het zo dat ik ook de CPU en het moederbord ben aan het controleren, echter lijkt het nu of er een verbuiging van de pins in de socket zit. Wat is jullie mening hierover (wellicht beeld ik me dit puur in en vergis ik me)
Linker foto = links in onderhoek lijken paar pins anders te zijn?
Rechter = rechts in bovenhoek zie je deze pin nogmaals.
nl.pcpartpicker.com

Ik heb al van van alles geprobeerd namelijk:
- BIOS updaten via Q flash met USB stick.
- CMOS resetten door batterij eruit te halen .
- Andere RAM gebruiken en op iedere slot geprobeerd. (RAM sticks van neefje gebruikt en deze deden het ook niet, echter toen ik mijn RAM sticks in neefje zijn PC installeerde deden ze het wel)
Nu is het zo dat ik ook de CPU en het moederbord ben aan het controleren, echter lijkt het nu of er een verbuiging van de pins in de socket zit. Wat is jullie mening hierover (wellicht beeld ik me dit puur in en vergis ik me)
Linker foto = links in onderhoek lijken paar pins anders te zijn?
Rechter = rechts in bovenhoek zie je deze pin nogmaals.
Part List - AMD Ryzen 7 7700X, GeForce RTX 5070, Lian Li O11D EVO RGB ATX Mid Tower - PCPartPicker
Part List - AMD Ryzen 7 7700X, GeForce RTX 5070, Lian Li O11D EVO RGB ATX Mid Tower