Problemen radiator fans arctic liquid freezer 3 pro 360

eboesj

Nieuw forumlid
Ik heb net mijn eerste pc gaming build afgemaakt. Alles werkt en het is top alleen ik heb een irritatie puntje. Mijn radiator fans van de koeler maken om de 5 minuten, zelfs als de pc niets doet en de cpu temperaturen laag zijn, hele hoge toeren en heel luid voor een minuut ofzo en dan stop het. Dit gaat zo continu door. Ik heb de fan curve in de bios al enorm aangepast waardoor het eigenlijk laag zou moeten runnen tenzij de cpu erg warm wordt (wat niet het geval is) dit hoort niet neem ik aan? Is dit een defect? Kan ik nog wat doen?
Hoor hier het geluid
1000050931.webp1000050938.webp

In principe reageren de fans volgens de fancurve. Als het systeem zou aangeven dat de CPU ineens 100 graden is dan gaan ze hard blazen. Je hebt in je fan curve toch nog steeds vanaf 80 graden de fans op 100% staan. Is het niet zo dat de CPU soms ineens (foutief) 80+ graden aangeeft?

Ik heb een ontdekking gedaan dat het niet de aio fans waren maar de lian li wireless fans aan de zijkant. Blijkbaar is het een bekend probleem dat ze soms "glitchen". Ik heb ze nu bekabeld aangesloten en het lijkt beter te gaan!

Fijn dat je hebt kunnen achterhalen. Dat is het probleem met alles dat wireless is denk ik, als de verbinding even slecht is of wegvalt kunnen er vreemde dingen gebeuren.

Terug
Bovenaan