Rtx 5070 stroomtoevoer

nietGul

Nieuw forumlid
ASUS GeForce RTX 5070 DUAL-RTX5070-O12G Videokaart
de 5070 met 2 fans is wat ik wil kopen, maar ik heb een 650 watt corsair cx650 PSU.
momenteel heb ik een r 7600 met een 8pin, maar de 5070 is 16 pin.
ik heb het aan chatgpt gevraagd en het is mogelijk om een adapter te gebruiken om 2x 6+2 pin te gebruiken om een 16 pin te krijgen voor de 5070. Aleen is het probleem dat mijn psu alleen 1 kabel heeft voor de pcie/gpu van 6+2 en aan dat is er een andere 6+2 gedaisychained.
raden jullie me aan om die hoofdkabel van 6+2 en de daisy chained 6+2 te combineren tot een 16 pin met behulp van een adapter om de 5070 stroom te geven? Ik wil geen nieuwe PSU kopen want dan kan ik ook net zo goed een nieuwe pc case kopen zodat ik een 3 fans 5070 er in kan passen.

Kort antwoord, niet doen.

Een RTX 5070 met 16 pin verwacht twee aparte Pcie kabels vanaf de voeding. Niet één kabel met een daisy chained tweede stekker. Dat deelt dezelfde interne rail en bedrading en is niet bedoeld voor dit soort load pieken.

Een Corsair CX650 is bovendien geen ATX 3 voeding en niet gemaakt voor de hoge transient spikes van rtx 50 serie kaarten. Het kan werken maar het zit op de rand en vergroot de kans op instabiliteit of schade. Zou ik dus persoonlijk niet doen.

Advies:
Vervang de voeding door een degelijke 750 watt atx 3 model.

Nieuwe case is niet nodig voor een 3 fan kaart. Voeding is hier het echte aandachtspunt.

Terug
Bovenaan