• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

RX 6650 XT problemen

Max van Gelder

Nieuw forumlid
Ik heb sinds vandaag een RX 6650 XT in mijn computer zitten en had eerst een GTX 1650. Ik vind dit een top upgrade aangezien de performance een stuk beter is (wat ik op YouTube heb gezien.) Ik was zeer blij dat ik hem had binnengekregen! Ik had hem geïnstalleerd, de drivers geïnstalleerd en de computer opnieuw opgestart. Daarna had ik een aantal problemen opgemerkt; ik heb een wat "lichtere" muis cursor, in de tekstbalk van je search engine (inclusief typen op websites) is best wel raar, de cursor verdwijnt en dus moet je klikken en daarna komt hij pas terug. Ik heb deze problemen nog nooit eerder gehad met mijn computer. Ik probeerde even een spel te openen (Farming Simulator 22) maar het spel had veel lag spikes terwijl ik op 1080p game, wat deze videokaart makkelijk aan zou moeten kunnen met 60 FPS. Nu weet ik niet wat ik moet doen.

Gebruik DDU (Display Driver Uninstaller) om alle drivers van zowel de Nvidia- als de AMD-kaart volledig van je systeem te verwijderen.
Daarna kun je een schone installatie van de AMD-drivers uitvoeren.

Het is namelijk goed mogelijk dat er een conflict zit tussen de verschillende software.

Goedeavond! Ik had mijn videokaart terug gestuurd en een andere gekocht, een RX 7600 en ik heb nog steeds dezelfde problemen, waarbij het scherm er raar uit ziet (het scherm ziet er een soort van uitgewassen uit.) Ik heb ook nog de problemen met een text balk/text input waarbij de cursor onzichtbaar wordt.

Ik heb mijn moederbord bios ge-update, DDU uitgevoerd voor mijn videokaart, nieuwe drivers geïnstalleerd, drivers verwijderd door amd cleanup service, nog meer drivers geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voort zetten. Ik heb wel gemerkt dat het probleem er alleen is zodra ik de drivers heb geïnstalleerd.

Ik dacht dat het aan mijn monitor lag, maar ik heb dit op 2 andere monitoren getest en hetzelfde resultaat. Ik vind dit zeer raar, aangezien zelfs AMD zelf niet weet wat dit voor probleem is.

Hierbij nog een screenshot van mijn muis cursor:1727722891239.webp

Aangezien het probleem zich alleen voordoet na het installeren van de drivers, kun je proberen:

1. Oudere drivers te installeren (probeer een andere versie).
2. Windows herinstalleren, om softwareconflicten uit te sluiten.

Mocht je windows 10 gebruiken; Je zou ook eens kunnen kijken of HDR kleuren aan staan in windows.
Ik heb vernomen dat dit in windows 11 beter is, maar in windows 10 wil de windows-interface er weleens belabberd uitzien.

Hoe kom je daar
Rechtermuisknop op je desktop (niet op een icoontje) en dan Beeldscherminstellingen.
Die optie kan je het beste uitzetten, ookal heb je een HDR monitor.
1727727972475.webp

Bedankt voor jullie berichten, ik ga morgen een backup maken van mijn bestanden en dan zal ik proberen windows 10 is opnieuw te installeren.

De HDR kleuren zullen niet veel verschil maken, want zoals ik al zei waren er ook problemen met de cursor in text balkjes/ text inputs.

Aangezien het probleem zich alleen voordoet na het installeren van de drivers, kun je proberen:

1. Oudere drivers te installeren (probeer een andere versie).
2. Windows herinstalleren, om softwareconflicten uit te sluiten.
Ik heb nu dus alles geprobeerd, windows 10 opnieuw geïnstalleerd, (ben mijn werkbalk favorieten kwijt op Edge inclusief alle synchronisation dingen?). Ik heb ook oudere drivers geïnstalleerd maar zonder geluk.

Ik zou niet weten wat dit voor naar probleem is! Ik moet nu alles weer opnieuw installeren en ik weet niet wat mijn werkbalk favorieten meer zijn.

je kan een ander pci-e slot proberen. wat voor voeding heb je? rx 7600 gebruikt bijna 100 watt meer stroom ten opzichte van een gtx 1650.

je kan een ander pci-e slot proberen. wat voor voeding heb je? rx 7600 gebruikt bijna 100 watt meer stroom ten opzichte van een gtx 1650.
Ik heb een 650W Seasonic Focus GX 80+ Gold dus dat zal prima genoeg moeten zijn, aangezien mijn computer maar 250w maximaal verbruikt met de Ryzen 5 3400G en 16gb ddr4 ram die ik heb. Een ander PCI-e slot had ik kunnen proberen, maar ik heb een klein moederbord (Gigabyte B450M DS3H V2) dus dan hadden kabels in de weg gezeten + had het niet gepast.

Ik heb nu de rx 7600 terug gestuurd en ga een rtx 4060 bestellen, ik zal jullie updaten als dat wel gewoon prima werkt. (Ik heb met NVIDIA nooit problemen ervaren).

Bedankt voor jullie berichten, ik ga morgen een backup maken van mijn bestanden en dan zal ik proberen windows 10 is opnieuw te installeren.

De HDR kleuren zullen niet veel verschil maken, want zoals ik al zei waren er ook problemen met de cursor in text balkjes/ text inputs.
Even voor jouw beeldvorming; de HDR setting in Windows maakt wel veel uit en heeft impact op alles binnen windows (dus ook tekst, input, muis etc).
Ik heb even fotos gemaakt van HDR aan en uit. Dan zie je dat de kleur intensiteit veel slechter is en tekst bijna grijs.
Vandaar dat ik met die HDR optie kwam.

hdr_on.webp
hdr_off.webp

Just to be sure, kabel is ook al gewisseld?

Terug
Bovenaan