Samsung Odyssey G9 - zwart (knipperend) scherm

Patrickdb

Nieuw forumlid
Hoi,

Afgelopen zaterdag de Odyssey G9 binnen gekregen en aangesloten met de bijgeleverde DP kabel. Echter vanaf begin al last van regelmatig een zwart scherm of knipperend zwart scherm. Dit wisselt af met een foutmelding (zie foto).

Kan iemand mij advies geven in wat ik mogelijk fout doe of anders zou moeten proberen.

Geen idee of het iets met mijn videokaart temaken kan hebben maar heb nu een Nvidia GeForce 3060 RTX

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

• 20241123_212229.webp
    20241123_212229.webp
    20,7 KB · Weergaven: 6
Hi Patrick,

De 3060 zou prima in staat moeten zijn dit beeldscherm goed aan te sturen. De meeste kaarten hebben meerdere displayport uitgangen en ook een HDMI aansluiting. Ik zou je adviseren eerst eens een andere uitgang in je videokaart te proberen. Mogelijk is je uitgang/poort op de kaart niet helemaal goed. Als dat het probleem niet oplost, zou ik een andere kabel proberen. En als dat dan nog geen resultaat geeft dan is of je videokaart, of de monitor niet in orde.

Als de smart monitor het zonder inputs wel goed doet, verdenk ik de videokaart. Maar je zult het echt even stap voor stap moeten testen/uitsluiten.

Terug
Bovenaan