Samsung ViewFinity S6 start niet op

Lien S

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Ik heb sinds februari een Samsung ViewFInity S6 (LS24D600UAUXEN) monitor. Die deed tot gisteren prima dienst maar startte vanmorgen niet meer op. Zwart scherm en geen LED-lampje, dus er lijkt geen stroom op.

Ik heb de klassieke stappen in de handleiding opgevolgd. Gekeken of de kabels goed zijn aangesloten, alle kabels gedeconnecteerd, stroomkabel weer ingeplugd, stopcontact gecheckt met een ander toestel, ... Ook geprobeerd met een andere stroomkabel van hetzelfde type. De monitor blijft uit. Er is ook geen stroompanne of dergelijke geweest, geen ander toestel dan mijn gewone laptop aangesloten, ... Dus ik weet niet wat de oorzaak is.

Is er iets wat ik nog kan proberen voor ik het retour stuur?
Bedankt alvast!

Groeten, Lien

Hey Lien,

Je zou eventueel de spanning kunnen (laten) nameten van je adapter, of er nog (voldoende) spanning uit komt.
Het komt wel eens voor bij een piekspanning, dat een adapter niet de juiste of geen spanning meer geeft.

Als daar voldoende spanning uit komt, dan zou het probleem aan je scherm kunnen liggen.
Op deze manier kun je het probleem uitsluiten en wellicht in contact gaan wat je dan precies moet opsturen en kun je wellicht sneller geholpen worden.

Thanks! Ik heb zo'n metertje liggen, maar het is geen scherm met een adapter; gewoon een stroomkabel.
Een poort met led-lamp aansluiten toont ook dat er geen stroom is (ook niet met aan/uit knop) want dat lampje blijft uit; normaal brandt het zodra ik het inplug.
Ook aansluiten met HDMI ipv USB-C (of allebei) & aansluiten op andere computer had geen effect.
De self diagnosis van samsung kan ik niet uitvoeren aangezien het menu ook niet op het scherm verschijnt. µ

Andere ideeën welkom, anders zal het retour moeten worden...
Bedankt!

Terug
Bovenaan