Scherm blijft zwart na opstarten, alleen bios werkt

Munuxi

Nieuw forumlid
Ik zit met een probleem. Ik heb twee weken geleden een nieuw moederbord gekocht omdat de oude niet meer werkte. Nu werkte de nieuwe verder goed en heb ik geen problemen ervaren na de installatie. Maar toen ik vandaag probeerde de pc aan te zetten hield ik gewoon een zwart scherm en een beeldscherm die in slaapstand gaat omdat er geen verbinding is. Na een paar keer opnieuw opstarten (wat het probleem niet verhielp) besloten om de pc helemaal uit te zetten en de bios een keer te resetten door de CMOS batterij er eventjes uit te halen. Hierdoor kon ik de bios in en dacht ik het opgelost te hebben. Maar op het moment dat ik op 'save and exit' klik komt het zwarte scherm terug met connection lost. Dan moet ik weer de CMOS batterij eruit halen om terug in de BIOS te kunnen komen.

Daarnaast staat er op moment van opstarten het volgende op het scherm:
"Please enter setup to recover BIOS setting.
When RAID configuration was built, ensure to set SATA Configuration to RAID"

Vanaf dat moment heb ik verschillende dingen geprobeerd:

-SATA Configuration naar RAID gezet (Deed niks)
-Bios update
-Ram sticks getest of hier een probleem in zat (Niet zover ik kon zien)
-Geprobeerd windows opnieuw te installeren (tijdens het opnieuw opstarten ging het scherm weer op zwart)
-Getest of de HDD of SSD een probleem veroorzaakt

Het komt erop neer dat elke keer dat de pc 'Save and Exit' uitvoert het weer afgelopen is. Alle instellingen die ik aanpas in de bios zijn ook weer verdwenen na het opnieuw tijdelijk verwijderen van de CMOS batterij.

Ondertussen heb ik al zo'n 15 keer de CMOS batterij eruit gehaald en ben ik ten einde raad. Is er iemand die een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn?

Dit zijn de specificaties mochten die nuttig zijn:

ASUS PRIME B550M-K moederbord
Sapphire PULSE AMD RADEON RX 7600 GAMING 8GB Videokaart
AMD Ryzen 5 2600X processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15 - [CMK16GX4M2B3000C15] Geheugenmodule
Western Digital Blue WD20EZAZ 2TB
be quiet! System Power 9 600W PSU / PC voeding
WD Blue SN550 1TB M.2 SSD

Alvast bedankt!

Stappen om te proberen:

1. Nieuwe CR2032-batterij plaatsen
2. BIOS resetten (batterij 5 min eruit, dan terug)
3. Alleen 1 RAM-stick in slot A2 testen
4. Alleen M.2 SSD aangesloten, geen SATA
5. BIOS op standaard laten, XMP/DOCP uit, Save & Exit

Werkt dit niet? Hoor ik het graag.

Terug
Bovenaan