Seagate IronWolf- en IronWolf Pro IHM (IronWolf Healt Management)

PeLo

Nieuw forumlid
Afgelopen september heb ik een QNAP TS-433-4G met 4 Seagate IronWolf ST3000VN006-3CW10G harddisks gekocht. Eind november begon 1 harddisk defecten te vertonen en werd deze heel vlot door Megekko vervangen met een nieuwe Seagate IronWolf ST3000VN006-3CW10G harddisk.
Na plaatsing van de nieuwe harddisk blijkt de IHM op deze harddisk te functioneren en zoals bijgesloten schermafdruk laat zien schijnt de IHM op de 3 andere harddisks niet te functioneren of ingeschakeld ondanks dat alle vier de harddisks dezelfde firmware versie SC60 bezitten.

Ik ben op de hoogte van het bestaan van de IHM (IronWolf Healt Management) functionaliteit en meende dat deze functionaliteit alleen in de Pro series beschikbaar is. Na raadplegen IHM functies op de Seagate website staat duidelijk de volgende tekst:
“IHM is ingeschakeld voor alle Seagate® IronWolf- en IronWolf Pro-schijven, ongeacht hun opslagcapaciteit. Raadpleeg de website van de NAS-leverancier voor de meest actuele lijst met ondersteunde modellen.”

In de QNAP comptabiliteitslijst staat de bij de ST3000VN006-3CW10G: “Zoals bepaalde leveranciers van harde schijven suggereren, worden de harde schijven van hetzelfde merk en dezelfde serie collectief als compatibel met QNAP-producten erkend als dezelfde schijf uit dezelfde serie de compatibiliteitstest heeft doorstaan.”

Op de Seagte website lees ik:
IHM is geïntegreerd in het NAS-besturingssysteem. U kunt er elke scan mee plannen en de resultaten op elk ogenblik evalueren. IHM houdt ook een logboek bij om trends te herkennen3 en altijd te weten hoe het met de schijf is gesteld.

De TS-433-4G heeft versie QTS 5.2.7.3297 (24-10-2025) en Seagate storage management

Bijlagen

• TS-433-4G.webp
    TS-433-4G.webp
    29,3 KB · Weergaven: 2
OOPS verkeerde knopje geklikt.
De TS-433-4G heeft versie QTS 5.2.7.3297 (24-10-2025) en Seagate storage management is vermoedelijke ten gunste van QNAP Disk Analyzer niet geïmplementeerd.
Mijn vragen zijn.
1. Vertonen de drie andere harddisks een defect doordat IHM niet functioneert of ingeschakeld is.
2. In geval niet ingeschakeld hoe kan ik IHM inschakelen.
3. Waar en kan ik Seagate Storage Management downloaden en hoe installeer ik die download.

Peter Loth

Terug
Bovenaan