sff pc die ik wil maken

swoobly

Nieuw forumlid
ik wil een small form factor pc maken die ik mee kan nemen als ik op reis ga, dus die moet in een rugzak passen ik heb al wat onderdelen zelf maar de rest van de onderdelen di eik heb uitgekozen moet ik nog kopen.
mijn vraag is nu werken al deze onderdelen goed same.
Ik weet ook nog niet wat voor case ik wil, ik zat te twijfelen tussen de DeepCool CH160 MESH WH of de fractal design terra jade.

AMD Ryzen 7 9800X3D Processor

MSI GeForce RTX 5080 16G EXPERT OC Videokaart

ASRock B650I Lightning WIFI moederbord

Corsair SFX 850W (2024) PSU

Noctua NH-L9a-AM5
MSI Spatium M482 2TB(deze heb ik al)
CORS
AIR Vengeance DDR5 32GB Up to 6400mt/s CL36(heb ik al bestelt)

alvast bedankt voor de hulp.

goede dag swoobly.
ik vind zelf de DeepCool CH160 MESH WH heel fijn vanwege het handvat maar het passen van de cases in een normale rugzak is wel moeilijk.

verder zou ik als je het geld er voor over hebt de 9850X3D kopen over de 9800x3d aangezien het wel een gemiddeld hogere performance van ongeveer 8%-12% heeft.

ook zou ik veder controleren of de DDR5 vendor code BVB (CMK64GX5M2B6400C36) op deze QVL lijst om te zien of hij echt supported is ander kan het nog wel zijn dat je PC niet boot.

Ik zou nog kijken of je het moederbord kunt vervangen voor een B850 chipset. De B650 is een prima chipset, maar wel 'end of life'. Dat wil niet zeggen dat er geen ondersteuning meer voor is, maar de B850 is de verbeterde versie met betere PCIe5, SSD en USB-C ondersteuning. Ook komen je 9800X3D en de 5080 beter tot zijn recht. De verschillen zullen minimaal zijn, maar meestal zijn ze niet heel veel duurder en ze zijn meer 'future-proof'.

Zoek nog even de Vendor code van je Corsair geheugen op en zoek nog even naar een moederbord waarbij jouw geheugen op de QVL staat. Zo voorkom je dat je in de nabije toekomst nieuw geheugen moet kopen omdat het niet compatibel is.

Als je je vendor code zoekt, deze staat op de verpakking en anders vaak op de factuur of je aankoopgeschiedenis. Als je hem hier deelt, kan ik ook met je meekijken voor een geschikt moederbord.

of kijk anders hier eens naar, en paar megekko forum gebruikers die een ITX build gemaakt hebben

Terug
Bovenaan