software voor asus optical blueray bw-16d1x-u

3D rookie

Nieuw forumlid
Goedemiddag,
Gisteren heb ik de bovenstaande blueray speler binnengekregen.
Ik kan een blueray disk met de bijgeleverde software, voor zover ik het kan doorgronden, niet afspelen. Vlc player en mediplayer zeggen iets over aac .

Een van de neem ik aan gebruikte mogelijkheden moet mijns inziens ook het afspelen van blue ray disk in 2d moeten zijn

Hoop dat iemand mij kan helpen

Paul de 3Drookie

Dit ligt niet aan de Blu-ray speler zelf.

Blu-ray schijven werken niet met VLC of Windows Media Player.
Dat komt door de beveiliging op Blu-ray discs.
De melding over AAC is een gevolg daarvan.

Om Blu-ray af te spelen heb je speciale software nodig met Blu-ray licentie.
Denk aan PowerDVD of Leawo Blu-ray Player.
Vaak zit er software bij de speler die je apart moet downloaden of activeren.

Blu-ray afspelen in 2D is gewoon mogelijk.
Zodra je de juiste software gebruikt, werkt het normaal.

Dank je, ik heb inmiddels bij andere fora ook navraag gedaan en ik kreeg dit als beste antwoord:

De "MakeMKV" methode (Meest succesvol)​

Dit is de methode die de meeste liefhebbers gebruiken omdat het de beveiliging van de schijf in de achtergrond omzeilt.

1. Download en installeer MakeMKV. Hoewel dit een programma is om te rippen, heeft het een functie om "on-the-fly" te decoderen.
  2. Open MakeMKV, ga naar Preferences (Voorkeuren) en dan naar het tabblad Integration.
  3. Vink daar VLC aan.
  4. Als je nu een schijf in je Asus-brander stopt en VLC opent, gebruikt VLC de kracht van MakeMKV om de film af te spelen. Dit lost 99% van de geluids- en beeldproblemen op

Dit werkte als een trein.
Weet jij of ik dit aan andere kopers van deze blue ray 3d onder de aandacht kan brengen ?

Groeten
Paul 3d Rookie

Ja dat kan. Het is zinvol om dit te delen met andere kopers omdat andere waarschijnlijk later tegen exact hetzelfde probleem gaan aanlopen.

Wel belangrijk om erbij te vermeldenL

MakeMKV omzeilt Blu ray beveiliging. In Nederland wordt dit meestal gedoogd voor eigen gebruik maar het valt buiten officieel ondersteunde software. Fabrikanten en winkels geven hier geen ondersteuning op.

Praktisch advies voor je reactie op het forum:

Benoem dat de speler zelf niet defect is
Leg kort uit dat standaard spelers zoals VLC geen Blu ray beveiliging ondersteunen
Beschrijf dat MakeMKV met VLC via Integration wel werkt
Vermeld dat dit een community oplossing is en geen officiële methode

Zo help je anderen zonder verkeerde verwachtingen te wekken. 😉

Terug
Bovenaan