Splitkabeltje 7 -pins

Jantje

Nieuw forumlid
Hallo allemaal, Ik heb een 2,5 inch ssd ingebouwd in een Acer desktop.
Daar zitten ook twee dvd drives in. Ik heb van een van de dvd het voedingskabeltje moeten gebruiken om de ssd aan de gang te krijgen.
Mijn vraag is nu: bestaat er een voedings-splitkabeltje met een male 7-pins naar minimaal 2x 7 -pins female, en waar kan ik die vinden?
Groeten
Jan

Hoi Base_NL, helaas is dat niet het kabeltje wat ik bedoel! Dit gaat over 15 -pins.
Mijn vraag was: bestaat er een voedings-splitkabeltje met een male 7-pins naar minimaal 2x 7 -pins female, en waar kan ik die vinden?
Bedankt voor je reactie!

Hoi Jantje,

een 7 pins voedingskabel ken ik niet. Bedoel je misschien de datakabel?
Is dit hetgeen dat je zoekt?

Want die kun je niet splitsen, daarvoor heb je echt een extra aansluiting nodig op je moederbord.

Hallo Base_NL,
Sorry, ik moet me vergissen. Ben ook niet zo'n crack als de meesten hier.
Wil alleen graag beide dvd drives werkend hebben.
Bedankt voor je hulp.
Groeten
Jan

Hallo ArtstudioG,
Bedankt voor het meedenken! Morgen ben ik pas weer in staat om een foto te maken.
Heb echter een foto van de betreffende ssd van internet gehaald en hier gepost.
Groeten
Jan.

Bijlagen

• 1TB.webp
    1TB.webp
    32,6 KB · Weergaven: 6
Hallo ArtstudioG,
Bedankt voor het meedenken! Morgen ben ik pas weer in staat om een foto te maken.
Heb echter een foto van de betreffende ssd van internet gehaald en hier gepost.
Groeten
Jan.
De kabels die @Base_NL eerder linkte passen op deze SSD, de eerste link is voor de stroom en de tweede link voor de data kabel.
Wellicht gebruikte de optische drive die je uit de pc hebt gehaald een ander soort kabel dan?
Normaal zou ik denken dat een sata power splitter hierbij hoort.
Als je de foto hebt van de kabel die gesplitst moet worden is het wellicht duidelijker.

je hebt een extra sata kabel nodig en nog een vrije sata poort op je moederbord. een sata kabel is 7pins en hierdoor gaat data. indien je geen vrije poort meer hebt op je moederbord, dien je een pci-controller kaart te installeren met extra sata poorten.

Terug
Bovenaan