systeemkloon of schijfkloon

Wilko82

Nieuw forumlid
Besten,
Inmiddels heb ik op mijn PC een extra SSD (M2) geplaatst. Nu wil ik op deze nieuwe SSD graag mijn systeem (c schijf inclusief windows + enkele programma's) overzetten en moet dan ook bootable zijn. Ik heb AOMEI maar die noemt het een systeemkloon. Ik begrijp dat er een verschil is tussen systeemkloon en schijfkloon? Of moet ik daarvoor dan toch andere software aanschaffen?

Windows heeft verschillende extra (verborgen) partities nodig om te kunnen opstarten/functioneren. Die moeten allemaal mee met de clone dus kies je voor schijf klonen. Daarmee maak je een één op één copie van bestaande ssd c-schijf. Welke Aomei programma heb je, ik veronderstel Aomei Backupper? Nadien kan je de "oude" eruit halen en opstarten vanop de nieuwe (gebeurt automatisch). De oude kan je later extern formateren en hergebruiken. Systeem klonen zet enkel het besturingssysteem over naar de nieuwe.

Ik heb inderdaad Aomei backupper. En idd daar kan ik ook kiezen voor schijf klonen. Het klonen lijkt inmiddels gelukt en nu ga ik de oorspronkelijke schijf eruit halen. bedank!

Terug
Bovenaan