there is no vbios support detected in this card. BIOS csm/uefi mode

Salah Eddine

Nieuw forumlid
Goedendag forum leden,

Ik heb een nieuwe videokaart, een Asus TUF RTX 5070 die ik heb gekocht, alleen heb ik een probleem met de kaart. Ben zeer tevreden over de koeling en de prestatie. De kaart is onder belasting ook zeer stil en gelukkig ook nagenoeg geen coilwhine. Echter bij het opstarten van mijn computer (reboot) mijn pc ongeveer 6 keer voordat ik de melding op het scherm krijg: there is no vbios support detected in this card bios csm/uefi mode' setting in BIOS will be changed to UEFI.

Nu heb ik een reserve kaart, een RTX 4070 super en bij die kaart heb ik geen meldingen noch problemen bij het opstarten van de computer. Nu is mijn vraag? moet ik mijn bios updaten? ligt het daar aan? ik krijg een melding via de MSI center, software programma van het moederbord een melding dat ik mijn moederbord eventueel zou kunnen updaten.
Nu ben ik een beetje bang dat er problemen kunnen ontstaan bij een dergelijke update en aangezien ik niet zo handig ben in de materie blijf ik erin terughoudend.

Vreemd genoeg heb ik een maand geleden ook een ASUF TUF kaart gebruikt, een 5070 TI die gaf de melding niet. De kaart had ik uiteindelijk kort van iemand geleend.
Na de 6 reboots kom ik uiteindelijk in het scherm en kan ik mijn pc gewoon verder gebruiken maar het lijkt me niet gezond voor het systeem en voor de gebruiker om dit te blijven ervaren.

Wat kan ik doen? heeft iemand tips? wel of niet update van de BIOS?

Alvast bedankt voor het reageren.

misschien iets niet goed met je kaart, aangezien je met een 5070TI geen last had. als eerste zou ik de kaart testen in een ander systeem om te zien of je dan hetzelfde probleem hebt. indien ja, dan RMA aanvraag.

wat je kan proberen:

- kijk in je bios of UEFI standaard aanstaat. CSM kan in sommige gevallen problemen geven. (switch tussen CSM/UEFI kan windows boot problemen geven)

- heb je een vertical mount met riserkabel? indien dit het geval is, dan de kaart rechtstreeks in het slot plaatsen en zien of dit helpt

- pci-e slot snelheid wisselen van 4.0/5.0

- resizeable bar in bios aan/uit

- een bios update kan helpen. de 5000serie's is namelijk vrij nieuw. let er wel op dat je de juiste versie hebt.

Terug
Bovenaan