RobbieRonalds
Nieuw forumlid
Hallo allemaal,
Ik heb een oude PC staan die niet meer zo vrolijk wordt van mijn programma's voor het maken van 3D-modellen, zoals Fusion360 en Blender. Ik ben op zoek naar een goede nieuwe PC, maar er zijn zoveel informatiepunten en meningen te vinden, dat ik benieuwd ben naar die van jullie. Ik game niet veel op deze PC en wil soms wel eens streamen.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Voor mijn gebruik, beter een Intel I7-12700 of een AMD 7 7700X?
- Zijn er moederborden die hier goed voor zijn of juist moet ontwijken?
- Beter een een Radeon RX 7600 of een RTX 4060? Of is dat niet goed genoeg in vergelijking met de processor?
Verder neem ik:
- 2x 16GB DDR5 CL30 geheugen
- Thermalright Peerless Assassin 120 SE koeling
En neem ik uit deze PC mee, beide 2 jaar oud:
- Samsung 970 EVO Plus 2TB SSD
- Corsair RM750e voeding
Alvast bedankt voor het helpen met mijn vragen, ik heb er helaas nog maar weinig verstand van!
Ik heb een oude PC staan die niet meer zo vrolijk wordt van mijn programma's voor het maken van 3D-modellen, zoals Fusion360 en Blender. Ik ben op zoek naar een goede nieuwe PC, maar er zijn zoveel informatiepunten en meningen te vinden, dat ik benieuwd ben naar die van jullie. Ik game niet veel op deze PC en wil soms wel eens streamen.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Voor mijn gebruik, beter een Intel I7-12700 of een AMD 7 7700X?
- Zijn er moederborden die hier goed voor zijn of juist moet ontwijken?
- Beter een een Radeon RX 7600 of een RTX 4060? Of is dat niet goed genoeg in vergelijking met de processor?
Verder neem ik:
- 2x 16GB DDR5 CL30 geheugen
- Thermalright Peerless Assassin 120 SE koeling
En neem ik uit deze PC mee, beide 2 jaar oud:
- Samsung 970 EVO Plus 2TB SSD
- Corsair RM750e voeding
Alvast bedankt voor het helpen met mijn vragen, ik heb er helaas nog maar weinig verstand van!