Upgraden of niet en waarna?

Je nieuwe mobo (als je voor de B650 gaat) ondersteund overigens ook 1x PCIe 5.0 NVMe (+2x PCIe 4.0), dus mocht je nog zoekende zijn naar een nieuwe SSD keep that in mind - Volgens mij is de Crucial T705 via PCIe 5.0 ongeveer 7x zo snel als je huidige Kingston via PCIe 3.0

Nu is 7x waarschijnlijk overkill, maar je hebt iig opties qua uitbreiden voor de toekomst naar PCIe 4.0/5.0 SSDs
Waar zou jij in mijn geval voor gaan…
Blijf het lastig kiezen vinden 😄

Ik had een SSHD (hybride SSD) van 2TB en een SATA SSD van 250GB, en had constant geen ruimte. Dus voor mij was de sprong in snelheid en capaciteit wel gewenst.

Ik weet niet of 1TB voor jou voldoende is, of dat je liever iets uitbreidt. In dat geval zou je een snellere 1TB kunnen kopen, deze als je OS-schijf en voor de games die er het meest voordeel van hebben gebruiken, en je huidige SSD als secundaire schijf inzetten. Voor oudere games en media, etc.

Ik bouw meestal elke ±5 jaar een nieuwe PC en verdubbel dan telkens mijn opslag. Ik denk elke keer "Nu heb ik voor altijd genoeg," maar aan het einde van de rit zit het toch 95% vol. Op dit moment heb ik 6TB (2TB supersnel, 4TB goedkoop en langzamer, maar nog steeds snel genoeg).

Laatst bewerkt:
Ik had een SSHD (hybride SSD) van 2TB en een SATA SSD van 250 GB, en had constant geen ruimte, dus voor mij was de sprong in snelheid en capaciteit wel gewenst..

Ik weet niet of voor jou 1 TB al voldoende is, of dat je toch liever iets uitbreid. In dat geval zou je een snellere 1 TB kunnen kopen, die als je OS schijf en de games die er het meest voordeel van hebben op zetten, en dan je huidige SSD als secundaire schijf gebruiken. Voor oudere games en media etc.

Ik bouw meestal een nieuwe PC elke +-5 jaar en elke keer verdubbel ik mijn opslag, en denk ik "Nu heb ik voor altijd genoeg", en aan het einde van de rit zit het toch 95% vol 😅. Heb nu 6 TB (2 TB supersnel, 4 TB goedkoop en langzamer, maar alsnog snel zat)
Ja inderdaad. Ik speel alleen flight simulator en wil gta 6 gaan spelen als ie ooit op pc uit komt

Maar ik bedoelde meer qua moederbord 😄

Mocht je toch PCIe 5.0 willen (nogmaals, ik denk niet dat de extra bandwith voor je GPU iets gaat uitmaken met gamen), dan is dit dezelfde prijs en heeft ook RGB:

Nu gok ik dat je waarschijnlijk ook zwart+wit wil voor je mobo, dan is dit ook dezelfde prijs, PCIe 5.0 voor zowel GPU en M.2 SSD, en heeft ook RGB. Heeft alleen geen wi-fi...

ASRock is onderdeel van ASUS.

Dus 2 mini "upgrades" voor dezelfde prijs wat mij betreft..

Mocht je toch PCIe 5.0 willen (nogmaals, ik denk niet dat de extra bandwith voor je GPU iets gaat uitmaken met gamen), dan is dit dezelfde prijs en heeft ook RGB:

Nu gok ik dat je waarschijnlijk ook zwart+wit wil voor je mobo, dan is dit ook dezelfde prijs, PCIe 5.0 voor zowel GPU en M.2 SSD, en heeft ook RGB. Heeft alleen geen wi-fi...

ASRock is onderdeel van ASUS.

Dus 2 mini "upgrades" voor dezelfde prijs wat mij betreft..
Oke, ik zal eens kijken…

Nog 2, meer wit dan zwart/wit, met RGB, PCIe 5.0 en Wi-Fi.

Extra info wbt PCIe gen en GPU
.. tl;dw = PCIe 4.0 is prima

Anyways; ga naar een website waar je makkelijk kan comparen, tweakers/pcpartpicker/whatever, vul alles in wat je wilt hebben van je moederbord.. Sorteer op prijs oplopend, en koop het eerst wat je mooi vind en van een merk is dat je vertrouwd.

Motherboards zijn veel te duur tegenwoordig.. Kunstmatige inflatie 🥹

Nog 2, meer wit dan zwart/wit, met RGB, PCIe 5.0 en Wi-Fi.

Extra info wbt PCIe gen en GPU
.. tl;dw = PCIe 4.0 is prima

Anyways; ga naar een website waar je makkelijk kan comparen, tweakers/pcpartpicker/whatever, vul alles in wat je wilt hebben van je moederbord.. Sorteer op prijs oplopend, en koop het eerst wat je mooi vind en van een merk is dat je vertrouwd.

Motherboards zijn veel te duur tegenwoordig.. Kunstmatige inflatie 🥹
Ik heb morgen weer genoeg te doen, zie ik al wel
Dankjewel voor alle hulp!! Echt super

Terug
Bovenaan