verloop van hdmi naar hdmipoort in Asus

Marja

Nieuw forumlid
gisteren heb ik m'n nieuwe ASUS 15L V500MV-13620H053W Core i7 ontvangen van Megekko. Maar mijn 15 pins monitor hdmi stekker past er niet op.
Heeft Megekko daar een verloop voor? De hdmi poort in de pc ziet er anders uit dan een gewone usb.
1751008118032.webp

Of bedoelt u dat uw beeldscherm nog een DVI aansluiting heeft ? want dan heeft u een verloop nodig
dit is een DVI aansluiting
1751011054413.webp

Daarnaast kan het ook nog zijn dat u een hele oude monitor heeft en nog een VGA aansluiting heeft
die ziet er namelijk zo uit

1751011008549.webp

dan moet u een ander verloopje hebben

Maar ik zou dan zelf de keuze maken om een nieuwe monitor aan te schaffen.

Laatst bewerkt:
Nee, dat bedoel ik niet. De stekker aan mijn monitor heeft wel zoiets maar dan met metalen puntjes. Dat past niet op de poort in de pc, die poort kunt u zien op de foto. Het is de bovenste poort. Dus ik heb inderdaad een verloopstekker nodig. Nu heb ik zit soort stekker maar dat past niet in de pc:
1751016733289.webp

Laatst bewerkt:
met metalen puntjes? bedoelt u een Displaypoort? want dan gaat de stekker in de onderste poort op uw foto

1751015877231.webp

Kunt u anders een foto mee sturen wat u precies bedoeld

Nee, de foto van mijn stekker ziet er heel anders uit. De bovenste poort is een hdmi poort (staat er ook boven), maar mijn stekker past daar niet in, dus heb ik een overloop nodig

als je van VGA naar HDMI gaat met verloopjes zou ik eerder zeggen investeer in een nieuwe monitor
dit gaat tenkosten van je resolutie en allerlei andere randzaken

Kijk ook eens op je monitor zelf of daar geen andere mogelijkheden zijn om een videokabel aan te sluiten (hdmi, displayport). Het lijkt erop dat je nog een "oude" monitor gebruikt. Is dit het geval dan raad ik ook aan om een nieuwe monitor aan te schaffen zodat je ten volle kan genieten van je betere video op je nieuwe pc.

Kijk ook eens op je monitor zelf of daar geen andere mogelijkheden zijn om een videokabel aan te sluiten (hdmi, displayport). Het lijkt erop dat je nog een "oude" monitor gebruikt. Is dit het geval dan raad ik ook aan om een nieuwe monitor aan te schaffen zodat je ten volle kan genieten van je betere video op je nieuwe pc.
Het is inderdaad een oude monitor (Samsung S24D391), maar wel de mooiste die ik ooit heb gezien. Dus nee, ik wil geen nieuwe, ik zoek een andere oplossing.

Snap ik, dan zou ik gewoon een verloopje gebruiken, die monitor is misschien niet het nieuwste, maar kan prima functioneren!

Het is inderdaad een oude monitor (Samsung S24D391), maar wel de mooiste die ik ooit heb gezien. Dus nee, ik wil geen nieuwe, ik zoek een andere oplossing.

Je brengt me wel op een idee, het blijkt dat er achterop de monitor nog een poort zit:
1751019534027.webp

Is daar iets mee te doen?

Nee, de kabel die daar onder zit is een VGA kabel. Daar gaat een analoog beeldsignaal doorheen, en dat is ook de reden dat mensen hierboven je advies gaven om een ander scherm te kopen. Dat is namelijk verouderde techniek, en dat is zonde van je beeldkwaliteit.

De aansluiting daarboven, dat is een HDMI ingang. Als je die gebruikt en die oude kabel met de blauwe connector verwijdert ben je klaar.
Elke HDMI kabel zal werken. Dus ik zou zeggen, kies er eentje in de lengte die je wenst en je bent klaar. 😄

dat was een geweldig idee van je. Ik heb het besteld en vandaag 28-6-2025 toegepast. Het werkt geweldig! Dank je wel voor je geduld en antwoord

Terug
Bovenaan