• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Vervanging AMD Ryzen 7 3700X

DomienVDH

Nieuw forumlid
Hallo

Een aantal jaar geleden heb ik een PC samengesteld. Hiervan is nu de processor kapot. Ik heb dus een nieuwe nodig maar ben hier niet zo in thuis. Dus wou ik hier eens horen of iemand me wat raad kan geven.

Mijn vorige processor was een AMD Ryzen 7 3700X, voor mij was die voldoende. Ik ben geen zware gamer en als ik dan game zijn het al vaak iets oudere spelletjes (bv. Witcher 3). Ik heb al wel enkele CPU's gezien maar mijn grootste vraag is of deze compatibel zijn met de rest van mijn PC (moederbord, koeler, PSU sterk genoeg, ...).

Een aantal die ik had gezien zijn deze:

Mijn huidge Setup:
1726233075022.webp

Ik weet niet of jullie hierin advies kunnen geven? Het mag ook nog een andere zijn dan de bovenstaande 3 maar mijn max budget is maar +- €200. Meer is voor mij overkill denk ik.

Bedankt!
 
Waarschijnlijk gebruik je momenteel ook de koeler die bij de 3700X zat, die zal je wel moeten vervangen bij een upgrade. De nieuwere processoren verbruiken meer stroom maar worden ook warmer. Dat zal de oude koeler niet goed bijhouden, tenzij je voor de Ryzen 7 5700 gaat, die voor jouw eisen voldoende zou moeten zijn.

Als de Ryzen 7 3700X altijd voldoende was, is de Ryzen 7 5700 zeker voldoende. Die is een paar procenten sneller.
 
Terug
Bovenaan