Videokaart na 1 jaar gebruik defect (valt dit binnen garantie)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yasin
  • Startdatum Startdatum

Yasin

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik heb een videokaart Gigabyte RTX 4060 TI Aero OC 16 GB gekocht medio juni 2024. Met deze kaart heb ik met plezier gegamed, echter boot het systeem niet meer op.
Hiervoor heb ik een expert langs laten komen en die gaf aan dat de videokaart defect zou zijn. Ik weet niet hoe dit is ontstaan, maar deze pech heb ik dan weer.
Gelukkig zit er 36 maanden garantie op deze videokaart. Iemand enig idee hoelang na opsturen je een reactie kunt verwachten voor de oplossing van mijn defecte kaart?

Groetjes,
Yasin

Bij Megekko loopt dit via RMA richting fabrikant.

Na ontvangst van de kaart krijg je meestal binnen enkele werkdagen een eerste statusupdate. De volledige afhandeling duurt gemiddeld twee tot vier weken. Soms sneller soms langer afhankelijk van Gigabyte en beschikbaarheid van vervangende kaarten.

Als de kaart als defect wordt vastgesteld volgt reparatie of vervanging. Is reparatie niet mogelijk dan krijg je meestal een gelijkwaardig of nieuwer model.

Na ongeveer twee weken zonder update kun je het beste even contact opnemen met Megekko RMA om de status te laten checken.

Wat als ik vandaag een nieuwe heb besteld om niet 2 tot 4 weken te wachten? Kan ik ook een geld terug claim doen in plaats van een vervangende kaart?

Terug
Bovenaan