Voeding kapot? Help!

JMB

Nieuw forumlid
Afgelopen week heb ik bij jullie onderdelen besteld om een computer te maken. Hierbij zat ook een Gigabyte GP-UD1000GM PG5 V2.0 PSU / PC voeding.

Echter doet mijn pc vanaf het begin af aan al raar. Hij start niet op als ik op de knop druk, tenzij ik de stekker uit de muur haal en daarna weer terug stop. Vervolgens doet de computer het prima en merk ik er tijdens gebruik niets van.

Als ik hem dan afsluit en vervolgens een uur later weer aan wil doen gaat dit wederom niet via de reguliere knop op de kast. Zijn jullie bekend met dit probleem? Ik heb het vermoeden dat het aan de voeding ligt.. Dit ga ik nog testen met een andere voeding.

Alvast bedankt!

normaal gezien idd een psu probleem. echter zijn er moederborden van een bepaalde batch, die hier last van hebben. bijvoorbeeld sommige asus x570 dark hero borden starten alleen met een psu power cycle. uitzonderlijk geval. zou in dit geval, indien mogelijk andere voeding testen. beste is wel dat je pc rechtstreeks op een wandcontact aangesloten zit en niet in een verdeeldoos. ook kun je je platform eventueel buiten je case testen om te zien of het niet aan je case ligt.

Bedankt voor je reactie! Weet je ook of dit het geval is met Asus Prime B650 borden?

Gisteren heb ik inderdaad een andere voeding aan mijn systeem gekoppeld en toen ging de pc direct aan zonder problemen. Vervolgens de (nieuwe) Gigabyte voeding aan de andere pc gedaan, en hier gebeurde niks. Dus het probleem lijkt daarmee gevonden, garantie-retour aangevraagd en een andere voeding besteld. Ik verwacht dat het daarmee opgelost zal zijn!

.

Bedankt voor je reactie! Weet je ook of dit het geval is met Asus Prime B650 borden?

Gisteren heb ik inderdaad een andere voeding aan mijn systeem gekoppeld en toen ging de pc direct aan zonder problemen. Vervolgens de (nieuwe) Gigabyte voeding aan de andere pc gedaan, en hier gebeurde niks. Dus het probleem lijkt daarmee gevonden, garantie-retour aangevraagd en een andere voeding besteld. Ik verwacht dat het daarmee opgelost zal zijn!

.
asus prime b650 borden hebben sporadisch last van ram issues

Terug
Bovenaan