Waterkoeler all in one & fans

Shar0n

Nieuw forumlid
Zo ben ik van plan deze maand een de NZXT Kraken 240 RGB Black waterkoeler aan te schaffen. De pc staat nu namelijk in een ruimte waar het zomers goed oploopt kwa temperatuur, en ik stoor me aan de ventilator.

Nu heb ik 2 vragen. Welke fans raden jullie mij aan voor aan de voorkant, hoeveel luchtstroom?
Ik zie veel verschillende koelpasta's. Welke koelpasta raden jullie mij aan? Ik ben echt een gamer en temperatuur waar de pc nu staat loopt zomers richting de 28/30 graden.

Ik hoor graag van jullie.

hoi! bedankt voor je bericht. ik heb deze kast

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Black Behuizing​

hoi! bedankt voor je bericht. ik heb deze kast

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Black Behuizing​

image.png

Ik heb nu 3 fans voor en 1 achter maar die komen van mijn oude pc. Weet ook niet hoelang ze nog mee gaan. Vandaar ook kijken misschien ook direct andere fans als de waterkoeler erop komt. Kwa luchtstroom zie ik verschillende. Hoe hoger de luchtstroom hoe beter of?

Ik zou de radiator van de kraken in dit geval bovenin monteren. Dan kun je de mooie look van de fans die je voor en achterin hebt behouden.

Kijk ook eens naar bijvoorbeeld de Arctic Liquid Freezer III. Dat is naar mijn mening de beste aio die op het moment op de markt is. Enorm goede en stille pomp, je krijgt er goede en stille fans bij, en hij heeft een dikke radiator wat er voor zorgt dat je ook nog eens goede performance hebt. Verder heeft ie ook een klein (en stil) ventilatortje in het blok zitten, waardoor ook de VRM's op je moederbord nog genoeg koeling krijgen.

Qua koelpasta: Dat zit inbegrepen je bij je nieuwe koeler. Dat is prima pasta.

Laat het maar weten als ik je nog ergens mee kan helpen!

Ik zou de radiator van de kraken in dit geval bovenin monteren. Dan kun je de mooie look van de fans die je voor en achterin hebt behouden.

Kijk ook eens naar bijvoorbeeld de Arctic Liquid Freezer III. Dat is naar mijn mening de beste aio die op het moment op de markt is. Enorm goede en stille pomp, je krijgt er goede en stille fans bij, en hij heeft een dikke radiator wat er voor zorgt dat je ook nog eens goede performance hebt. Verder heeft ie ook een klein (en stil) ventilatortje in het blok zitten, waardoor ook de VRM's op je moederbord nog genoeg koeling krijgen.

Qua koelpasta: Dat zit inbegrepen je bij je nieuwe koeler. Dat is prima pasta.

Laat het maar weten als ik je nog ergens mee kan helpen!
Hey! Thanks voor je reactie! Past de waterkoeler die jij aangeeft wel in mijn Pc? Ivm 3 ventilatoren boven? Ik ben wel van plan inderdaad dit te houden de fans voor en achter

Ik stuit echter alleen op t volgende probleem. Ik heb nu 2x mee gemaakt bij het uitzetten van de Pc dat ik een hele harde piep hoor. Ik ben in de bios geweest maar daar zag ik geen meldingen/storingen. Wat kan dat zijn?

Hey! Thanks voor je reactie! Past de waterkoeler die jij aangeeft wel in mijn Pc? Ivm 3 ventilatoren boven? Ik ben wel van plan inderdaad dit te houden de fans voor en achter

Ik stuit echter alleen op t volgende probleem. Ik heb nu 2x mee gemaakt bij het uitzetten van de Pc dat ik een hele harde piep hoor. Ik ben in de bios geweest maar daar zag ik geen meldingen/storingen. Wat kan dat zijn?
4000D is primair ontworpen voor 240 aan de bovenkant. Als je een 360 wilt, moet je hem ofwel aan de voorkant monteren of upgraden naar een 5000D. De LF3 heeft ook een dikkere rad dan normaal, dus hij past strak in de 4000D

Geen probleem!

Van de Liquid Freezer III is een 240mm variant beschikbaar. Die moet kunnen passen!
1738708109143.webp
(Dit is een foto van de Liquid Freezer II 240mm in een 4000D. Dat is de vorige versie van de Liquid Freezer, maar die heeft ongeveer dezelfde afmetingen als een Liquid Freezer III 240mm).

Wat de piep betreft, hangt er toevallig zo'n speakertje uit je moederbord? Dat zou het kunnen zijn!
1738708236914.webp

Geen probleem!

Van de Liquid Freezer III is een 240mm variant beschikbaar. Die moet kunnen passen!
Bekijk bijlage 1235
(Dit is een foto van de Liquid Freezer II in een 4000D. Dat is de vorige versie van de Liquid Freezer, maar die had ongeveer dezelfde afmetingen).

Wat de piep betreft, hangt er toevallig zo'n speakertje uit je moederbord? Dat zou het kunnen zijn!
Bekijk bijlage 1236
Ik ben het hiermee eens, ik raad de Arctic Liquid Freezer ten zeerste aan

Geen probleem!

Bekijk bijlage 1235
(Dit is een foto van de Liquid Freezer II 240mm in een 4000D. Dat is de vorige versie van de Liquid Freezer, maar die heeft ongeveer dezelfde afmetingen als een Liquid Freezer III 240mm).

Bekijk bijlage 1236
Thanks! Ga ik is daar zo even naar kijken bij Megekko.

Nee zo speaker heb ik niet. Moederbord msi b650 gaming wifi heb ik..

Geen probleem!

Bekijk bijlage 1235

Bekijk bijlage 1236
Hey. Ik denk niet dat dat bij mij gaat passen. Ik zit met mijn moederbord zie foto aub

Bijlagen

• 32909789-37B5-4B56-8701-D9FB138A041E.webp
    32909789-37B5-4B56-8701-D9FB138A041E.webp
    43,3 KB · Weergaven: 1
  • 37DB9287-759A-42A7-991B-19B7573BDF9E.webp
    37DB9287-759A-42A7-991B-19B7573BDF9E.webp
    167,9 KB · Weergaven: 1
Terug
Bovenaan