Wifi werkt niet correct.

WasBakje

Nieuw forumlid
Hey allemaal,

Ik weet niet zeker of dit de juiste categorie is, maar hopelijk kan iemand me helpen.
Ik heb onlangs een nieuwe pc gebouwd en daarbij het ASRock A520M-ITX/AC moederbord gebruikt. Alles werkt prima, behalve de wifi. De snelheid die ik haal is ongeveer 1/3 van wat ik normaal krijg op m’n andere laptop en pc (die op hetzelfde netwerk zitten).

Ik heb al het volgende geprobeerd:

- Verschillende drivers geprobeerd (ook die van de ASRock site)
- Windows opnieuw geïnstalleerd
- Gecheckt of het aan m’n netwerk of router ligt (maar andere apparaten hebben nergens last van)
- Ook op andere netwerken getest, met hetzelfde resultaat

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet wat ik kan proberen? Of is het slim om juist het moederbord terug te sturen? Alvast bedankt!

Misschien een aparte vraag, maar, Heb je de antennes aangesloten op de achterkant van het moederbord?

Is het mogelijk om de PC met een ethernetkabel aan te sluiten? Even om te testen of die het wel naar behoren doet.
Wat je ook kan proberen, is om de pc naar de router te draaien zo dat de antennes direct "zicht" hebben om zo te testen of de snelheid wat beter wordt.

Dan vermoed ik dat de Wi-Fi controller kapot is.
Wat je kan doen is een RMA/Retour aanvragen, of de PC voortgaand gewoon aan het ethernet aansluiten als dat een optie is.

Terug
Bovenaan