windows installeren op nieuwe pc fout meldingen in blauwscherm

Gerard nedermeijer

Nieuw forumlid
ik heb een nieuwe pc en in bios word alles erkend maar zodra ik windows 10 of 11 wil instaleren krijg ik na kiezen hds moet in gaan instaleren dan is het poef blauw scherm me criticl structure corruption of IRQL not less orequal wat moet ik doen is een nieuw set qua pc

Je kunt een aantal dingen nog proberen, de foutmelding kan best wel veel verschillende oorzaken hebben waardoor deze verschijnt.

Wat je kan proberen is (iedere stap kan een oplossing zijn):
- Probeer op je moederbord Legacy (i.p.v. UEFI) aan te zetten voor de installatie usb-stick en eventueel Intel Rapid technology uit.
- Maak een nieuwe Windows installatie media (eventueel ook op een andere USB-Stick en probeer hiermee de installatie opnieuw
- Als je een Memory test USB-Stick kan maken, probeer dan je memory te testen op eventuele fouten
- Update je BIOS en probeer opnieuw

alles nu geprobeerd ik zou het niet meer weten wat dat zou kunnen zijn maar het gaat hem zo niet lukken ben nu al 4dagen bezig om een pc aan de gang te krijgen te gek voor woorden.

Dus ook een andere USB stick, nieuwe installatie en de Legacy settings hebben allemaal niet geholpen? Meestal wordt dit al opgelost door XMP uit te zetten, als dat niet werk, dan proberen de USB stick op Legacy en eigenlijk werken deze opties altijd wel.

Memtest deed ook geen fouten aangeven?

ja ik zou het niet meer weten heb alles geprobeerd XMP was al uit ook daar mee geprobeerd om met in schakelen en zo maar helaas nog maar doe ik dit in een dagje op me gemakkie nu al van af zaterdag proberen windows 10 en of 11 op een hele nieuwe pc te zetten het zal voor een expert wel een klein dingetje zijn
ik bouw al jaren pc's zelf maar altijd intel nu amd en problemen] jammer

Terug
Bovenaan