XFX Speedster 7900 XTX thermal padding

Chillerbill

Nieuw forumlid
Haaai mensen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag de thermals vervangen van mijn XFX Speedster MERC 310 7900 XTX Black Edition. Ik heb recentelijk nieuwe paste gebruikt van Noctua maar kwam er achter dat de thermal padding gescheurd was. Ik heb ze zo goed mogelijk weer geplaatst maar ik ben bang dat het een beetje dweilen is met de kraan open, gezien de hotspot temps weer boven de 95C komen.

Hebben jullie aanraders welke padding ik nodig heb? Ik lees verschillende verhalen over 1.0mm, 1,5mm en 2.0mm. Daarnaast lees ik ook dat mensen voorkeur geven aan cryo sheets ipv paste. Help! En alvast bedankt 😀.

Zelf begin ik er niet meer aan. Heb dit een paar jaar terug gewaagd om zelf te doen, uiteraard veel onderzoek gedaan om te weten welke pads ik nodig had. Eenmaal alles in huis en aan de slag leek alles een stuk koeler te draaien. Maar blijkbaar waren de pads alsnog te dik/dun ondanks overal op internet dezelfde maten te vinden waren. Uiteindelijk iemand op Tweakers laten doen voor €20 en toen werkte alles weer prima.

Zelf begin ik er niet meer aan. Heb dit een paar jaar terug gewaagd om zelf te doen, uiteraard veel onderzoek gedaan om te weten welke pads ik nodig had. Eenmaal alles in huis en aan de slag leek alles een stuk koeler te draaien. Maar blijkbaar waren de pads alsnog te dik/dun ondanks overal op internet dezelfde maten te vinden waren. Uiteindelijk iemand op Tweakers laten doen voor €20 en toen werkte alles weer prima.
Opzich geen gek idee om het te laten doen. Jij geeft aan via Tweakers iemand te hebben gevonden die dit voor je kon regelen? Hoe heb je dat gefixed? Vraag & Aanbod gebruikt?

Opzich geen gek idee om het te laten doen. Jij geeft aan via Tweakers iemand te hebben gevonden die dit voor je kon regelen? Hoe heb je dat gefixed? Vraag & Aanbod gebruikt?
Inderdaad via vraag en aanbod. Ik had misschien wat geluk dat er een advertentie stond van iemand die dit als hobby deed en in de buurt woonde. Uiteraard kun je ook een 'vraag' erop zetten.

Terug
Bovenaan