Z890 gaming wifi msi z890 gaming wifi. Geen beeld geen toetsenbord kan niks. Help

appiedeknaller

Nieuw forumlid
Hoi allemaal hé gisteren een computer samengesteld de msi z890 gaming wifi met een core ultra 7 265kf, en viper Venom 6000 MHz ram,

alleen tot mijn verbazing als ik hem aan zet dan doen alle usb apparaten het behalve mijn toetsenbord. Vervolgens brand het rode ledje en oranje na een tijd is het uit maar geen bios geen beeld geen toetsenbord. Heb alles uit elkaar gehaald niks werkt elke keer het zelfde ik kom geen stap verder. Nooit meegemaakt kan iemand me helpen.

Soccet pinnetjes zitten 100% zoals het moet dat is het niet.! De pc valt soms ook uit en soms loopt ie uren zonder beeld niks.
RAM sticks verwisseld alles gedaan andere voeding ook niet.
Geen idee wat dit dit kan zijn.

Bijlagen

• image.webp
    image.webp
    46,4 KB · Weergaven: 11
Het kan zijn dat je cpu en Bios mogelijk niet compatibel zijn. De Z890 borden hebben vaak een Bios update nodig voor core ultra cpu’s.
Zonder de juiste Bios krijg je geen beeld en geen toetsenbord input.

Neem aan dat je de beeld kabel in de videokaart stopt. Soms doen mensen hem nog wel eens in het mobo, en dat werkt niet in jouw situatie omdat deze cpu geen ingebouwde graphics heeft.

Test het ook even met een ram stick in a2. Soms kunnen hoge snelheden zoals 6000 mhz de eerste boot tegenhouden.

En tot slot, controleer of alle stroomkabels en stand offs goed zitten om een kortsluiting uit te sluiten.

Ik kan geen beeld krijgen niks heb de bios update gedaan via usb met flash knop op het moederbord volgens instructies op msi site. Maar zonder resultaat. Super bedankt voor je bericht.! Ik denk toch een ander moederbord bestellen en deze retour.

Haal het systeem van de stroom af, haal de CMOS batterij eruit en hou dan de power button 5 seconden in. Daarna CMOS batterij er weer in, stroom erop. Probeer het systeem dan nog eens op te starten. Als dat niet werkt probeer de update nog een keer te doen.

Terug
Bovenaan