Externe videokaart

Hans Lion

Nieuw forumlid
Ik ben op zoek naar een externe grafische kaart om te koppelen aan mijn laptop.
Doel is het scherm van de laptop te dupliceren op één external screen EN op een tweede external screen het scherm uit te breiden.

Hebben jullie hiervoor een betaalbare oplossing?

Een externe videokaart kan alleen via Thunderbolt 3 of 4. Zonder Thunderbolt werkt dit niet.

Betaalbaar bestaat hier relatief. Je zou voor een egpu oplossing kunnen gaan maar die zijn nieuw heel duur. Lijstje wat je dan eventueel nodig zou hebben:

Een egpu behuizing met voeding.
Een losse videokaart.
Een laptop met Thunderbolt.

Zelfs tweedehands zit je snel rond 500 tot 700 euro totaal.

Functioneel kan wat je wil. Laptop scherm dupliceren en twee externe schermen uitbreiden werkt. De egpu stuurt de externe schermen aan de interne blijft via de igpu lopen.

Goedkopere alternatieven: Usb c dock met displayLink chipset.
Dit werkt zonder egpu en is veel goedkoper maar niet geschikt voor gaming of zware 3d. Voor kantoor en video prima.

Even kort nog:
Voor grafisch werk of gaming is egpu de sterkste optie maar in mijn mening niet echt betaalbaar. Dit is alleen niet te vinden zo bij Megekko wat ik kan zien
Voor simpel meerdere schermen is een displaylink dock de juiste keuze.

Bijvoorbeeld deze die ik kon vinden, zou genoeg moeten zijn voor jou:

Een externe videokaart kan alleen via Thunderbolt 3 of 4. Zonder Thunderbolt werkt dit niet.

Betaalbaar bestaat hier relatief. Je zou voor een egpu oplossing kunnen gaan maar die zijn nieuw heel duur. Lijstje wat je dan eventueel nodig zou hebben:

Een egpu behuizing met voeding.
Een losse videokaart.
Een laptop met Thunderbolt.

Zelfs tweedehands zit je snel rond 500 tot 700 euro totaal.

Functioneel kan wat je wil. Laptop scherm dupliceren en twee externe schermen uitbreiden werkt. De egpu stuurt de externe schermen aan de interne blijft via de igpu lopen.

Goedkopere alternatieven: Usb c dock met displayLink chipset.
Dit werkt zonder egpu en is veel goedkoper maar niet geschikt voor gaming of zware 3d. Voor kantoor en video prima.

Even kort nog:
Voor grafisch werk of gaming is egpu de sterkste optie maar in mijn mening niet echt betaalbaar. Dit is alleen niet te vinden zo bij Megekko wat ik kan zien
Voor simpel meerdere schermen is een displaylink dock de juiste keuze.

Bijvoorbeeld deze die ik kon vinden, zou genoeg moeten zijn voor jou:
Dankuwel voor de uitleg.
Nog één vraagje : met de HP USB-C dock G5 120W Power Delivery zou ik dus het scherm van de laptop extern kunnen dupliceren EN een extra scherm gebruiken als uitbreiding. Maw : laptopscherm niet gebruiken, maar wel twee externe (uitgebreide) schermen?

Thanks

Ja dat kan.

Met de HP USB C Dock G5 kun je twee externe schermen gebruiken in uitgebreide modus. Het laptopscherm kun je in windows uitschakelen of negeren.
De dock stuurt beide externe schermen aan via displaylink.

Voorwaarden hiervan dus:

Laptop moet displaylink driver geinstalleerd hebben.
Geschikt voor werk en media niet voor gaming.
Resolutie tot 2x 4k afhankelijk van laptop en aansluiting.

Praktisch gezien werkt dit precies zoals je beschrijft, twee externe schermen uitgebreid met geen gebruik van het laptopscherm.

Ja dat kan.

Met de HP USB C Dock G5 kun je twee externe schermen gebruiken in uitgebreide modus. Het laptopscherm kun je in windows uitschakelen of negeren.
De dock stuurt beide externe schermen aan via displaylink.

Voorwaarden hiervan dus:

Laptop moet displaylink driver geinstalleerd hebben.
Geschikt voor werk en media niet voor gaming.
Resolutie tot 2x 4k afhankelijk van laptop en aansluiting.

Praktisch gezien werkt dit precies zoals je beschrijft, twee externe schermen uitgebreid met geen gebruik van het laptopscherm.
SUPER! Dankjewel voor de vele hulp!

Terug
Bovenaan