Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Hello, thanks a lot for all the info! Sorry, my dutch is far from perfect, so I will write in english.

I see in the first message "ruime beschikbaarheid van de RTX5080", but latest news/rumors talk about limited availability in Europe, especially in France/Germany, our neighbours. Did you steal the container? 🙂
In short, do you confirm the wide availability for 5080?

Second question, is that bancontact for Belgian people is often limited to a certain amout, I think it will block me (I will check with my bank). Is it possible to pay in installments?
You can reply in dutch, reading is easier than writing!
Once again, thanks for the updates.

Dear Xparanoid,

We are expecting a good amount of RTX5080 cards. But we also expect the demand to be high. If you look at the views this topic already has, and we even see people on tweakers daring to place ‘pre-orders’ at non-official NVIDIA (or even board-partner at all) shops… We are anticipating a lot of demand for those cards. We will do our best to persuade our vendors and Nvidia to allocate all stock to Megekko, but only on launch day we will know if there are enough.

Concerning your Bancontact limit; I’d advise you to get in touch with your bank to check if there are limits applicable and if so, if you can up the amount before the launch.

We hope you’ll manage to buy one on the 30th! 👍

Dat weten we nog niet, dat is totaal afhankelijk van de beschikbaarheid. Maar van deze videokaarten hebben we nog helemaal geen enkele informatie, dus daar zullen we jullie over informeren zodra de informatie ons bereikt.

Nee, alleen de reguliere iDEAL zal beschikbaar zijn. (en voor de Belgische klanten, Bancontact).
Wanneer zullen de andere betaalmethodes beschikbaar zijn bij aankoop van deze kaart?

We blokkeren de betaalmethoden alleen tijdens schaarste. Dus zodra er 'vrije voorraad' ontstaat, kun je die via alle betaalmethodes afrekenen.

Mijn laatste vraag is kan er vrije voorraad zijn tijdens de launch?
Ze hebben meerdere keren aangegeven dat ze schaarste verwachten (wie niet), dat betekent dat er bij de launch geen vrije voorraad is, dus niet anders dan Ideal in geval van Nederland. Als we afgelopen 2 generaties nemen dan zal het zomaar weken, zo niet paar maanden duren voordat er zodanig voldoende voorraad is dat je ten alle tijde een kan kopen en dus van "vrije voorraad" kan spreken. Hoop dat het niet zo lang hoeft te duren.

Hello, and sorry to ask in English as I am still learning Dutch (but fine to reply in Dutch!).

Could we please get an official response about how the stock reservation works? People have tried to guess in this thread, but there was no official confirmation.
Is the stock reserved when it's in the cart, or when we press checkout from the cart (still entering address etc.), or when we enter the iDeal payment?

That way we can be prepared and know when to be quick 🙂
Thank you for all the information you provided with us already.

Hi Laex!

Ik zal in het Nederlands reageren, dat geeft je mooi de gelegenheid om te oefenen 🙂. Bij een door ons ingestelde productlaunch wordt voorraad gereserveerd als je de betaling start. Let op! Wij reserveren de voorraad niet oneindig. Als je na (even uit mijn hoofd) 15 minuten, nog geen betaling uitgevoerd hebt, wordt er voorraad vrij gegeven. Zo kan het dus zijn dat er kaarten uitverkocht raken, en 'ineens' weer beschikbaar zijn, omdat klanten een betaling niet hebben afgerond.

• Leuk
Waarderingen: laex
Gaan jullie de prijzen echt pas vrijgeven bij de start van de verkoop? Ik wil niet nog moeten nadenken welk model ik wil tijdens de launch. Elke seconde telt.
Dit dus. Is al meerdere keren gevraagd, maar helaas nog geen antwoord op gekregen.

WTF waarom geen iDeal in 3..? Als er sprake is van een product die 2400-2500 euro of meer gaat kosten waarom zou je de "in 3" optie niet beschikbaar maken, dit is onzin - geen "fresh" iDeal in 3 account zou een hoog genoeg limiet hebben om een RTX 5090 te kunnen scoren, dit moet je lang opbouwen, dus ik begrijp niet hoe dit door bots zou moeten gebruikt worden of zoiets.. :/

De prijs van een 4090 is nu nog altijd 2,2K of 2,3K. Voor de vorige release kont je hier 3090 kaarten "op de kop tikken" voor 1600 euro en dat is nu een week voor de release nog niet het geval. Dus iedereen die denkt een 5090 te kunnen kopen voor 2.3k lijkt mij een beetje goedgelovig.

De reden dat ze niets mogen lossen van info is omdat het minstens 2,7k gaat zijn.
Sterker nog ik ben er zo goed als zeker van dat men hier schaamteloos 3,3k gaat vragen --- omdat jullie het toch betalen.

Dit dus. Is al meerdere keren gevraagd, maar helaas nog geen antwoord op gekregen.
Hier is wel op beantwoord: Het is echt pas zichtbaar op verkoopdag zelf. Dit is op basis van huidige NDA, dus tenzei NVIDIA hier een verandering in maakt zal dit zo blijven.

De prijs van een 4090 is nu nog altijd 2,2K of 2,3K. Voor de vorige release kont je hier 3090 kaarten "op de kop tikken" voor 1600 euro en dat is nu een week voor de release nog niet het geval. Dus iedereen die denkt een 5090 te kunnen kopen voor 2.3k lijkt mij een beetje goedgelovig.

De reden dat ze niets mogen lossen van info is omdat het minstens 2,7k gaat zijn.
Sterker nog ik ben er zo goed als zeker van dat men hier schaamteloos 3,3k gaat vragen --- omdat jullie het toch betalen.
Die 2,3K is de laatste tijd omhoog gegaan omdat ze niet meer in productie zijn. Dit was normaliter rond de 1800-1900 euro. Op basis van enige leaks lijkt het dat de goedkopere modellen tussen de 2400-2500 gaan kosten. Laten we hopen dat dat inderdaad klopt en het rond die prijs blijft...

Kaarten rond de 3K bestaan ook al voor de 4090, dus de 5090-varianten daarvan zullen best rond de 3,3K kunnen uitkomen. Maar dan betaal je wel extra centjes bij voor 'super OC mega premium gamer' edities, die zeker 1 fps en 1 graad Celsius beter zullen presteren! 🤡/s

Hallo,

Heb hier nu toch al wat producten aangekocht.
Prijs is lager als in belgie.
Maar als ik door deze thread heenga lees ik,alleen betalen via bancontact of ideal,ONGELOFELIJK.
Die 5090 kaarten kosten een fortuin,een bancontact is MAXIMAAL 2500 euro per dag,of denken jullie dat bankinstellingen speciaal voor een 5090 te kopen UITZONDERINGEN gaan maken op de regel,voor zo'n bedragen verwacht ik dan op zijn minst PAYPAL-VISA,in deze tijden deze betaal mogelijkheden er niet zijn voor zo'n bedragen is dan ook ontoelaatbaar,dus heel simpel,dan ga ik voor de 5090 op een ander,spijtig,maar dit is ONAANVAARDBAAR !!!!,je moet mensen de kans geven op een eerlijke manier een kaart te kopen,ideal is dan ook nog eens alleen voor nederlanders,zeer teleurstellend allemaal.
Zal dan ook wel mooi men conclusies hieruit trekken hoor,er zijn winkels genoeg.
Na opzoek werk kan je met debetkaart en kaartlezer de dag limiet van 2500 euro voor bancontact via mobile bankapp omzeilen,maar waarom is visa of paypal niet beschikbaar??
Heb hier ook al lichtelijk over gepanikeerd.

Betaling met bancontact via KBC (met een kaartlezer) heeft normaal gezien standaard een limiet van 10.000€. Voor hogere bedragen gaat U contact moeten opnemen met de bank.

Als er genoeg op uw zichtrekening staat op de dag zelf kan je normaal zonder problemen betalen, vermits u een kaartlezer bij de hand hebt.
Dat kan in Belgie eventueel zelfs via Itsme app zijn, maar ik zou voor de zekerheid ook de kaartlezer van jou bank zelf bij de hand houden.

Lekker dan, ook nog is een hele berg buitenlanders (no offense overigens) die kaarten willen kopen. Zo wordt het wel heel moeilijk om een kaart te kunnen bemachtigen..

Nogal logisch dat Belgen ook hier komen voor hun aankopen, bijna alle lokale hardwarewinkels zijn intussen weggeconcureerd door Nederlandse, Duitse en Franse webshops, en blijkbaar zijn lokale winkels te laat geweest om zelf dat marktsegment te veroveren. Eind vorig jaar nog heeft een van de laatste Belgische hardwarewinkels, Tones.be, de boeken moeten toedoen.

Ik kan je wel vertellen als andere betaal methoden wegvallen is dit me laaste aankoop geweest. Ideal verzekerd helemaal niks. En als het fout gaat ben ik me poen kwijt. Zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd.

Ik vraag mij wel af in 2 dagen vervalt de embargo voor de RTX 5090. Dus dan zullen ook de reviews online komen en zullen we ook verschillende benchmarks hebben van games. Ik vraag mij dan ook af als de review embargo valt. Kan het dan ook zo zijn dat de RTX 5090 versies online kunnen komen? Met mogelijke de msrp prijzen?

Terug
Bovenaan