Informatie en updates over de AMD Radeon RX 9070 (XT) videokaarten.

Doe ff normaal met de prijzen Megekko, een midrange kaart voor high-end prijzen.

voor 1099 euro koop ik net zo goed het NVIDIA alternatief, en die wil ik al niet, laat staan dat ik deze slop dan zal kopen voor die prijs.
Ga ff naar de MSRP toewerken, 700/750 max maar niks daar boven is het waard.

Ik wacht wel lekker tot UDNA uitkomt in 2026.

Doe ff normaal met de prijzen Megekko, een midrange kaart voor high-end prijzen.

voor 1099 euro koop ik net zo goed het NVIDIA alternatief, en die wil ik al niet, laat staan dat ik deze slop dan zal kopen voor die prijs.
Ga ff naar de MSRP toewerken, 700/750 max maar niks daar boven is het waard.

Ik wacht wel lekker tot UDNA uitkomt in 2026.
De high End modellen zijn meer dan 800 waard. De lagere MSRP modellen zoals de Sapphire Pulse. In Duitsland zijn er High End modellen voor een relatief goede prijs, max 50 boven MSRP van die kaart

En alle Megekkies blijven maar kopen voor debiele prijzen dat helpt natuurlijk ook niet. Beste Scalpwinkel van 2025!

Ja, iedereen die nu koopt en dit gedrag van de webshops beloont mag zich dit aantrekken, het is ook jullie schuld!

Net bij MaxIct een 9070xt Taichi op de kop getikt voor 811 inc verzending. Wel wachttijd van 4+ weken, maar dat vind ik prima 🙂

Edit: was via de reguliere menus niet te vinden wel via Google search op naam van de kaart

Laatst bewerkt:
Gewoon wachten net zoals met de nvidia kaarten, het is vervelend maar dat is het enige wat normale prijzen op gaat leveren.

Megekko heeft het zo bont gemaakt dat ik hier nooit iets meer koop. Extra features voor AIB modellen wil ik best voor betalen maar als megekko daar zelf nog 40% bovenop knalt door schaarste kunnen ze de pot op.

Ze hebben zelfs een mention in gamersnexus gekregen voor hun praktijken:

Gewoon wachten net zoals met de nvidia kaarten, het is vervelend maar dat is het enige wat normale prijzen op gaat leveren.

Megekko heeft het zo bont gemaakt dat ik hier nooit iets meer koop. Extra features voor AIB modellen wil ik best voor betalen maar als megekko daar zelf nog 40% bovenop knalt door schaarste kunnen ze de pot op.

Ze hebben zelfs een mention in gamersnexus gekregen voor hun praktijken:

Jah wou dit ook net posten!

1741603954772.webp

Ik vraag me af of AMD hier in de toekomst iets aan gaat doen. Want wat deze first party scalpers doen gaat alleen ten kosten van AMD's reputatie.
Je moet namelijk wel iets heel erg shitty doen als je als een Nederland exclusief bedrijf op kanalen zoals Gamers Nexus terecht komt.

Terug
Bovenaan