Ik heb jarenlang goede ervaringen met MeGekko, maar 4299 voor een grafische kaart? Dan kun je volgens mij als 'klant' bijna net zo goed naar een scalper op eBay. Hoef je tenminste niet je geduld en vingervlugheid op de proef te stellen.
Daarnaast snap ik het systeem ook niet. Gisteren zou de Inno3d vrijkomen, worden MSI Suprim + Liquid aangeboden. De Astral zou pas later komen en verschijnt ook 'ineens' op 06/02. Dat verplicht je als consument om 24/7 de site te checken, wat je netto (qua verspilde productiviteit) dan nog veel meer kost dan die 4299.
Waarom dan niet gewoon een wachtrij vormen tegen redelijke prijzen (mogelijk aflopend over de tijd, de eerste betaalt meer, de laatste wat minder)? Net als in het theater, iedereen krijgt dezelfde voorstelling, maar wil je vooraan zitten, is het wat duurder. En iedereen een week lang de tijd geven om je in te schrijven. Ik zou willen dat het niet nodig was, maar dit is overduidelijk een schaarse markt.
Autoverkopers deden net na corona ook niet anders. Supply kon demand niet bijhouden, prijzen kwamen hoger te liggen (logisch), maar verder gewoon netjes werken met een wachtrij, niet dit 'dringen' en inspelen op de zwakheid van menselijke natuur om paniekerig op de wc-rollen te duiken. Dat zorgt uiteindelijk alleen maar voor 'buyers-remorse' over een paar maanden en niet de tevreden lange termijn klant.