Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

@Thijmen155 :Je had dat persoonlijk moeten gaan doen in de winkel man,dan is het een andere zaak.
Rijd gewoon naar daar man,en vraag wat hier de bedoeling van is,want je hebt retour recht bij een online aankoop,dacht 14 dagen.

They hide the prices because of random price increase when they get cards in stock.. As before prices were lower, recently they put price, as usual it was higher than before. I think this will continue unless they stop sell them almost instantly and they will consider lowering the price. Classic marketing strat.

@Thijmen155 what exact type is it? and price you bought it for and reason of return ?
Msi trio rtx 5080 price 1849 reason of return was that i felt tricked by the high prices and thought i paid to much so i returned it unused. now the say its damaged wich i cleary not did and its also not even damage. Just i smidge what probably happend in assembly. ill send a picture to you private because they remove my posts

Koop ik nooit iets meer,dit zegt al veel als het op garantie aankomt dan.
Soms komt het voor dat er vanuit de fabriek toch iets doorglipt,en gaan hun lopen zeuren.
Triestig megekko

Koop ik nooit iets meer,dit zegt al veel als het op garantie aankomt dan.
Soms komt het voor dat er vanuit de fabriek toch iets doorglipt,en gaan hun lopen zeuren.
Triestig megekko
Heel erg triest ik hoop dat ze morgen met een terug betaling komen. Want dit is heel triest. Ik heb hier hard voor gespaard

Msi trio rtx 5080 price 1849 reason of return was that i felt tricked by the high prices and thought i paid to much so i returned it unused. now the say its damaged wich i clearly didn't do and its also not even damage. Just i smidge what probably happened in assembly. ill send a picture to you private because they remove my posts
They currently sell it for 1949 or not? ofc when they stock up :D

Heel erg triest ik hoop dat ze morgen met een terug betaling komen. Want dit is heel triest. Ik heb hier hard voor gespaard
Normaal gezien komen ze desnoods met een mindere terugbetaling, heb dit bij een andere retailer voorgehad en ze hebben toen €30 afgehouden van de terugbetaling, wat ik helemaal niet erg vond omdat tweedehands listen waarschijnlijk meer dan €30 kost voor al de moeite dat je er moet insteken.

Normaal gezien komen ze desnoods met een mindere terugbetaling, heb dit bij een andere retailer voorgehad en ze hebben toen €30 afgehouden van de terugbetaling, wat ik helemaal niet erg vond omdat tweedehands listen waarschijnlijk meer dan €30 kost voor al de moeite dat je er moet insteken.
Ja dit is gwn triest

Laatste update: Update 3-2-2025 12:56

Beste lezer,

Via dit topic houden wij je op de hoogte van de productlaunch van de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Update: 7-1-2025
  • Op 30 januari om 15:00 start de verkoop van GeForce RTX5080 en GeForce RTX5090 videokaarten bij Megekko.
  • In februari start de verkoop van de GeForce RTX5070. De officiële datum is nog niet bekend.
  • Op basis van de huidige informatie lijken wij een ruime beschikbaarheid van de RTX5080 te verkrijgen.
  • Op basis van de huidige informatie lijkt er beschikbaarheid te zijn van de RTX5090, maar wel in beperktere mate dan de RTX5080.
Het plaatsen van een pre-order is niet mogelijk. Je kunt alleen vanaf de dag van de lancering een bestelling plaatsen voor een RTX50 videokaart.

Update: 11-1-2025
Wij hebben momenteel nog geen informatie over de verkoopprijzen.
Op 11-1 hebben wij het topic geopend voor reacties. We kunnen en mogen niet alle informatie delen, maar we gaan proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Beschikbaarheid
Inmiddels hebben wij de eerste videokaarten online gezet op onze website. We weten nog niet, of we al deze kaarten ook tijdens de launch beschikbaar hebben, maar het geeft je wellicht antwoord op de vraag of wij een specifiek door jouw gezochte videokaart gaan verkopen!

Update 27-1-2025 11:40
Het lijkt ons verstandig op dit forum te vermelden dat we de verwachte aantallen videokaarten op de releasedatum naar beneden moeten bijstellen.

Volgens de informatie die we nu hebben over beschikbaarheid en het aantal geïnteresseerden denken we dat we maar 1 tot 2% van onze klanten op de eerste dag kunnen helpen aan een nieuwe videokaart.

Update 30-1-2025 18:05
Vandaag is de lancering van de RTX 5080 en RTX 5090 videokaarten helaas verstoord door een enorme drukte op onze website.

Rond 15:00 ontvingen onze servers maar liefst 1,1 miljoen verzoeken. We vermoeden dat een groot deel hiervan afkomstig was van bots, maar we kunnen ook een gerichte aanval op onze webserver niet uitsluiten. Hierdoor was onze website gedurende ongeveer een uur zeer slecht of helemaal niet bereikbaar.

Ondanks deze problemen is het een aantal klanten toch gelukt om een videokaart te bestellen. Deze klanten hebben inmiddels een track & trace-code ontvangen of krijgen deze later vanavond.

Op dit moment hebben we nog kaarten op voorraad die door technische problemen niet online zijn gekomen. We verwachten morgen deze bescheiden voorraad (enkele tientallen stuks) te kunnen aanbieden. Het exacte tijdstip is nog niet bekend. Om iedereen een eerlijke kans te geven, zullen we twee uur voordat de kaarten online komen een update plaatsen op ons forum. Je hoeft dus maar om de 2 uur ons forum te controleren om het release moment te weten.

De vraag naar deze videokaarten is extreem hoog en we verwachten dat de voorraad morgen snel weer uitverkocht zal zijn. Bij nieuwe leveringen zullen we jullie via het forum op de hoogte houden van beschikbaarheid en verkooptijden. Ook zullen we op veler verzoek morgen vóór dat de videokaarten online komen, de prijs doorgeven op het forum vóór dat we de prijs op de website plaatsen.

Hoewel de verstoring buiten onze macht lag, begrijpen we dat dit voor velen van jullie een teleurstelling is. Onze oprechte excuses daarvoor.

Update 31-1-2025 09:30
Vandaag om 11:30 zetten wij de resterende beschikbare RTX videokaarten weer online voor de verkoop.
Zoals beloofd een overzicht van de beschikbare kaarten en actuele prijzen:

VGA ASUS GeForce RTX 5080 TUF-RTX5080-O16G-GAMING
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G SUPRIM LIQUID SOC
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G SUPRIM SOC
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION
uitverkocht​
VGA ASUS GeForce RTX 5080 PRIME-RTX5080-O16G
uitverkocht​
VGA Gigabyte GeForce RTX 5080 AERO OC SFF 16G
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS
uitverkocht​
VGA Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G
uitverkocht​
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC
uitverkocht​
VGA INNO3D GeForce RTX 5090 X3 32GB
uitverkocht​

Update 31-1-2025 16:31
Zoals verwacht, zijn alle RTX5080 en RTX5090 videokaarten die we vandaag beschikbaar hadden uitverkocht.
Helaas hadden wij ook weer enige downtime rondom de start van de verkoop, waarvoor onze excuses. Gelukkig was de downtime vandaag van korte duur en hebben een hoop klanten een videokaart kunnen bestellen.

We verwachten komende week nieuwe leveringen, van zowel RTX5080 als RTX5090 videokaarten. We weten nog niet exact wanneer we welke modellen zullen ontvangen, maar zodra we nieuwe voorraad aan kunnen bieden zullen we dat weer via dit topic communiceren.

Update 3-2-2025 12:56
Gedurende deze week verwachten wij verschillende videokaarten van diverse merken en types te ontvangen. De aantallen zijn nog steeds erg klein, en de vraag is onverminderd hoog.
Om piekmomenten op onze website zoveel mogelijk te voorkomen, zullen wij deze kaarten bij beschikbaarheid aanbieden op onze website, zonder vooraankondigingen op het forum. We hopen dat op deze wijze vooraf ingestelde bots die ook dit forum crawlen zoveel mogelijk tegen te gaan.

Overzichten videokaarten
• Klik hier voor een overzicht van onze NVIDIA GeForce RTX5080 videokaarten.
• Klik hier voor een overzicht van onze NVIDIA GeForce RTX5090 videokaarten.

• Klik hier voor de informatiepagina van de RTX5000 kaarten op de Megekko website.

Zodra ons meer informatie bereikt, houden we jullie via deze pagina op de hoogte.
Tof van jullie maar ik ben al van deze morgen aan het refreshen en opeens zie ik een gpu van 5/2 naar 7/2 gaan zonder online te komen...echt ni leuk

Zou wel kak zijn als ik om 23u59 nog steeds (eventueel voor niets) aan het refreshen ben :ROFLMAO:
vandaag zal er waarschijnlijk niets meer online komen, er waren vandaag wel enkele videokaarten online, maar die zijn allemaal uitverkocht. (Ik heb maandag veel geluk gehad, precies om 14:00 waren er 2 soorten 5080 beschikbaar, direct een gekocht :) )

reactie word telkens verwijderd. Maar als ik het geld niet terug krijg ga ik wel verder stappen ondernemen denk ik
Had je die opengemaakt ? Ik heb mijn msi ventus 5080 gisteren ook terug retourverstuurd vanuit belgië , ik dacht er even aan om een 2u30 durende trein rit te maken vanuit belgië naar de popup store maar zag het toch niet zittenhaha , maar ik heb zelfs nooit gekeken . Dus mijn is gewoon gesealed .

vandaag zal er waarschijnlijk niets meer online komen, er waren vandaag wel enkele videokaarten online, maar die zijn allemaal uitverkocht. (Ik heb maandag veel geluk gehad, precies om 14:00 waren er 2 soorten 5080 beschikbaar, direct een gekocht :) )
heb jij iets van een script of hoe weet je dat er 2 beschikbaar waren?

Terug
Bovenaan