Gaming Laptop of toch weer Desktop PC

mauro

Nieuw forumlid
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe pc / gaming laptop. Ik speel voornamelijk games zoals Total War, Anno, RDR2, etc. Oftewel, CPU vragende games. Dit heb ik altijd op een desktop gedaan.

Nu zal ik door nieuw werk de laptop voornamelijk op het werk en/of thuis gaan gebruiken. Hierdoor zal de laptop altijd aan de acculader zitten.

Belangrijkste is voor mij dat bijvoorbeeld een Anno in de late game blijft presteren. Is dit niet het geval, dan overweeg ik toch om te blijven bij een desktop pc.

Mijn budget is tussen de €2000 en €3000. Kunnen jullie mij helpen de juiste keuze te maken?

Ik had de Razer Blade 16(2025) gezien maar ik las online dat deze qua CPU tegenvalt.

Ik hoor graag van jullie!

Laptop blijft in dit segment onder een desktop voor zware simulatiegames. Late game in Anno of Total War vraagt langdurige all core belasting en laptops throttlen zodra de CPU warm wordt ook aan de oplader.

Razer Blade 16 schiet tekort door hoge temperaturen en beperkte sustained clocks.

Wil je toch mobiel gaan met een laptop dan zijn alleen de dikke 17 inch modellen met hoog vermogen enigszins stabiel. Voorbeeld van die is eenLenovo Legion Pro 7 met i9 HX of Ryzen 9 HX. Deze houden de kloksnelheid beter vast maar halen nog steeds niet het niveau van een desktop met een stevige koeloplossing.

Binnen jouw budget levert een desktop met een moderne i7 of i9 en een lucht of waterkoeler veel meer stabiele performance in late game simulaties.

Keuze is simpel. Maximaal stabiele performance betekent desktop. Mobile met concessies betekent zware HX laptop.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dan ga ik denk ik voor een handheld voor op werk en thuis een desktop.

Dan maar andere games spelen op werk 🤷🏻‍♂️

Terug
Bovenaan