Beste leden van het forum,
Ik heb afgelopen jaar een MSI Bravo 17 C7VFK laptop aangeschaft en overweeg een upgrade van zowel de SSD-opslag als het RAM-geheugen. Om ervoor te zorgen dat ik de juiste keuzes maak, zou ik graag jullie advies willen inwinnen.
SSD-upgrade:
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Henk Moody
Ik heb afgelopen jaar een MSI Bravo 17 C7VFK laptop aangeschaft en overweeg een upgrade van zowel de SSD-opslag als het RAM-geheugen. Om ervoor te zorgen dat ik de juiste keuzes maak, zou ik graag jullie advies willen inwinnen.
SSD-upgrade:
- Ik ben op zoek naar een NVMe SSD van 4TB.
- Bij voorkeur compatibel met PCIe Gen4, aangezien de laptop deze standaard ondersteunt.
- Mijn laptop wordt geleverd met een 2nd SSD-bracket, en de nieuwe SSD is bedoeld voor deze extra sleuf.
- Ik vraag me ook af of het verstandig is een SSD met een heatsink te kiezen. Is dit beter voor de prestaties en koeling, of volstaat een model zonder heatsink?
RAM-upgrade:
- Momenteel overweeg ik een upgrade naar 64GB DDR5-geheugen.
- De laptop ondersteunt DDR5 SO-DIMM-modules en heeft een voorkeur voor een snelheid van 4800 MHz.
- Ik heb echter gelezen dat 5600 MHz ook compatibel zou zijn met deze laptop. Is dit inderdaad het geval, en zou dit merkbaar sneller zijn?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Henk Moody