2 vraagjes over de Box 7 build

DJ Danny

Nieuw forumlid
Hi, ik heb de BOX7 build gedaan (op de GPU na want die hergebruik ik). Ging vlot gewoon de youtube film gevolgd.
Ik zit echter met 2 vragen. 1) Er blijft een klein stekkertje over van de behuizing, hij komt uit de f-panel plug van de behuizing die op het moederbord komt (zie foto). Wat doet ie? Heb ik een net iets andere kast als die jullie bij de built hebben gebruikt? Ik vermoed dat ie voor een speakertje is....
2) Ik probeer de bios te upgraden via M-Flash. Hij wil echter niet de bios file zien. Wel de usb stick (meerdere geprobeert, FAT32, met zonder map etc etc) maar hij wil de bios file niet zien en dus kan ik em niet updaten. Ik lees op het web dat msi dat probleem vaker heeft en niemand die een oplossing weet. Enig idee? Verder staat er in de handleiding van het moederbord dat in geval je wilt flashen via de flash bios button achterop het MB je de usb stick in de rode USB poort (9) moet stoppen maar achterop het MB staat dat ie in de rode flash bios usb poort moet....

Bijlagen

• IMG_2152.webp
    IMG_2152.webp
    51,5 KB · Weergaven: 6
hoi DJ Danny,

van wat ik op de foto kan zien lijkt het alsof de extra kabel die eruit komt een dummy is, ik ga er vanuit dat je deze dus niet nodig hebt. staat er tekst op de kabel? zou je die ander even kunnen doorsturen, dan kan ik zeker zijn dat je hem wel of niet nodig hebt.

voor je bios probleem, heb je het bestand dat je via de MSI site hebt gedownload uitgepakt? je wilt namelijk (waarschijnlijk een .2A61 bestand) het bestand rechtstreeks op je usb stick hebben.

Als het goed is heeft de MSI Pano 110R (de case die de box gebruikt) geen dedicated reset switch, maar een LED-switch knop. Dit is de knop links van de powerbutton. Het loshangende kabeltje van de frontpanel is voor de LEDs.

Geärceerd is de LED switch kabel die uit de IO controller komt. Deze kabel heeft wit-geletterd "LED" op de aansluiting staan en heeft twee pinnen. het andere uiteinde van deze kabel moet in het overgebleven stekkertje van de front-IO kabel zoals onderaan de arcering is afgebeeld.
1781516819342.webp

Voor het geval van de bios:
Zou je kunnen proberen de USB-drive opnieuw te flashen en de bios update file ook opnieuw te downloaden en deze zonder folder in de root van de drive te zetten.
Daarna staat er inde handleiding van het moederbord dat de file gerenamed moet worden naar MSI.ROM (let op de hoofdletters). Als laatst moet de USB, zoals jij al had gedaan, in de "Flash BIOS" poort op het moederbord en dient er op de flash bios knop gedrukt te worden om het flashen te starten.

Laatst bewerkt:
De manier die Roij uitlegt is voor de Smart Flash functie. Een manier om de BIOS te flashen zonder de pc aan te zetten.

Zorg ervoor dat het juiste bestand in de root van de USB stick staat (hier te downloaden). Het bestand mag gewoon E7E53AMSI.1A41 blijven heten.
Werkt het dan niet, probeer dan een andere USB poort. Sommige moederborden herkennen de USB 3.0 poorten niet als de drivers niet geïnstalleerd zijn.

Terug
Bovenaan