Advies Aankoop 1e pc

mvv

Nieuw forumlid
Hoi ik heb een game pc op het oog.
Ik ben zelf geen techneut.
Ik zoek wat advies aangezien ik al zolang geen pc meer heb gehad vraag ik me af of dit nog de moeite waard is om mee te beginnen.
Kan hier bijvoorbeeld batellefield 6 mee gespeeld worden ?
Zijn bv upgrades die nu al zou moeten gebeuren?

syteem is gebruikt.

Moederbord: AMD A520M-HDV (Socket AM4, Micro-ATX) Processor: AMD Ryzen 5 5600G (6-Core @ 3.9 GHz (Turbo 4.4 GHz), 5e generatie) SSD: 1TB M2.0 SSD RAM: 32GB DDR4-3200 MHz (2x16GB) Videokaart: Nvidia GeForce RTX 3060 12GB Behuizing: Gamdias Talos E3 WHITE (aRGB) Voeding: 600 Watt - 80Plus BRONZE

Deze pc kan in theorie Battlefield 6 spelen. Maar verwacht geen hoge framerates (tussen 40 en 60 fps).
Afhankelijk van je budget, kun je bijvoorbeeld upgraden naar een 5060 ti. Dit zal het het spel een stuk vloeiender laten lopen (60 tot 80 fps).
Dit is uiteraard afhankelijk van de resolutie waarop je speelt. Hoge resolutie betekent lagere framerates.

Let wel op dat als je maar op 1080p speelt, je cpu ook een bottleneck kan worden en wellicht ook beter geupgrade kan worden.
Gelukkig kun je op je huidige moederbord ook nog een betere cpu kwijt. Ik denk even aan de 5800X of de 5800X3D.
Je zou daarmee zelfs nog een 5070ti of een 9070XT kunnen overwegen. Maar dan moet je wel ook de voeding upgraden naar minstens 750W (liefst 850W)
Maar je zou dan zelfs 90 tot 100 fps kunnen halen.

Terug
Bovenaan