gaetanoosterlinck
Nieuw forumlid
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor intensief creatief werk zoals videobewerking, fotobewerking, webdesign en 3d moddeling. Budget €3500. De belangrijkste specificaties waar ik naar op zoek ben:
Minimaal 32 GB RAM
NVIDIA RTX 5080 (of beter)
Beeldscherm van minstens 16 inch met hoge resolutie
Kleurnauwkeurigheid met sRGB- en DCI-P3-dekking
Stil in gebruik (als mogelijk), zodat hij ook geschikt is voor in een klaslokaal
Op de site van Megekko heb ik zelf al een paar modellen gevonden die in aanmerking komen:
MSI Stealth A16 AI+ A3XWIG-016NL
Lenovo Legion Pro 7 16IAX10H
HP Omen Max 16-ah0030nd
MSI Vector 16 HX AI+ A3XWIG-016NL
Ik heb een paar vragen waar hopelijk iemand mij mee kan helpen:
1. Sluiten deze modellen goed aan bij de genoemde vereisten, of raden jullie andere alternatieven aan?
2. Welke toetsenbordindeling hebben deze laptops (QWERTY US, QWERTY EU/NL, AZERTY, …)?
3. Is er misschien iemand die foto’s van de toetsenborden van deze modellen kan delen?
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor intensief creatief werk zoals videobewerking, fotobewerking, webdesign en 3d moddeling. Budget €3500. De belangrijkste specificaties waar ik naar op zoek ben:
Minimaal 32 GB RAM
NVIDIA RTX 5080 (of beter)
Beeldscherm van minstens 16 inch met hoge resolutie
Kleurnauwkeurigheid met sRGB- en DCI-P3-dekking
Stil in gebruik (als mogelijk), zodat hij ook geschikt is voor in een klaslokaal
Op de site van Megekko heb ik zelf al een paar modellen gevonden die in aanmerking komen:
MSI Stealth A16 AI+ A3XWIG-016NL
Lenovo Legion Pro 7 16IAX10H
HP Omen Max 16-ah0030nd
MSI Vector 16 HX AI+ A3XWIG-016NL
Ik heb een paar vragen waar hopelijk iemand mij mee kan helpen:
1. Sluiten deze modellen goed aan bij de genoemde vereisten, of raden jullie andere alternatieven aan?
2. Welke toetsenbordindeling hebben deze laptops (QWERTY US, QWERTY EU/NL, AZERTY, …)?
3. Is er misschien iemand die foto’s van de toetsenborden van deze modellen kan delen?
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!