Advies gezocht voor nieuwe Desktop PC

Uri

Nieuw forumlid
Avond allen!

Gezien de nieuwe transitie naar windows 11 en jegens mijn PC die al bijna 10 jaar achterhaald is qua onderdelen en prestatie, heb ik dus besloten dat het tijd is om een nieuwe rig aan te gaan schaffen. Ook dit keer ben ik van plan gewoon weer een custom built PC hier bij megekko te halen, maar gezien mijn ervaring met het zelf in elkaar zetten van PC's vrij laag is, zijn er een paar puntjes waarover ik onzeker ben en om advies wil vragen;

1) Een paar weken terug heb ik met een kennis deze lijst samengesteld (https://nl.pcpartpicker.com/list/pjVNb2) al proberende er voor te zorgen dat alles bij Megekko natuurlijk leverbaar is. Nou is er in die periode wat veranderd, o.a. de PSU in deze lijst staat vermoedelijk niet meer als leverbaar, en er was nogal wat gehannis met wat voor casing er nodig is met wat er op de plank past (de plank waar m'n huidige casing op staat is circa 25cm breed), dus dat zal iets anders zijn. Mijn directe streven qua prestatie componenten doelt wel naar het volgende;
- 5070 GTX (atm niet echt geinteresseerd naar hoger zoals een TI of 5080, op dat moment vond ik de prestatie-sprong het prijsverschil niet waard, maar dat kan mb veranderd zijn)
- 2 harde schijven (beiden SSD) waarvan eentje 1tb voor m'n Windows en documenten, en een tweede van 2tb (of 4tb) voor Games.
- 64GB RAM (Ik doe veel aan modpacks, zodanig dat m'n huidige rig van 32gb ram al best wel om meer begon te vragen).
Rest is vrijwel open ter invulling wat goed bij samen werkt. Hierom kom ik dus even buurten aan of deze lijst zelf prima is, wat voor andere onderdelen ik zou overwegen betreft prestatie of compatibiliteit.

2) Gezien dus eerder benoemd dat mijn ervaring met het zelf in elkaar zetten van PC's best minimaal is, heb ik bij megekko kunnen peilen dat ze de mogelijkheid hebben om het daar in elkaar te laten zetten, installatie en drivers er al bij. Gezien ik zelf niet erg in de buurt van Breda woon (zegmaar NH), hoop ik natuurlijk of ik hier wel verstandig aan ga doen.

Terug
Bovenaan