Advies upgrade game pc

Dennis84

Nieuw forumlid
Goedemiddag allemaal.
Zelf heb ik een game pc. Graag zou ik hem een upgrade willen geven. Mijn budget is 500 euro ongeveer.
Kunnen jullie mij wat tips geven?
Mijn specs nu zijn:
Processor:AMD Ryzen 5, 5500, 5e generatie (6 processorkernen),3,6 ghz
Moederbord:A520M-k V2
Intern Geheugen:32 GB DDR4
Plaatsen geheugen:2
Intern geheugen : 2x 16 GB
Videokaart:NVIDIA GeForce RTX 3050 stand alone videokaart
Opslag:1000 GB SSD
Voeding:550 W
Systeem:Windows 11 pro

Ik zie graag reacties tegemoet

Hoi Dennis, het ligt er helemaal aan wat je wil bereiken met je upgrade.

Het liefste wil je naar een nieuwe generatie processor, maar dat betekent ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen. En met de geheugenprijzen van nu, gaat dat buiten je budget vallen. Als we dan in dezelfde generatie processor blijven, kun je upgraden naar een 5800x, maar dan wordt je videokaart een bottleneck.

Ik denk dat je het beste de videokaart kunt upgraden. Voor onder €500 kun je een mooie AMD RX 9060XT kopen:

Het alternatief is de Nvidia 5060TI, maar die heeft maar 8GB VRAM. Bovendien werkt die beter als je ook je moederbord en CPU upgrade, vanwege de te lage PCI versie (3.0 ipv 4.0 of hoger)

Met de 5070 kom je waarschijnlijk in de knoop met je voeding. De 5070 trekt wat meer stroom.
Dan zou ik ook gelijk investeren in een betere voeding. Minstens 650W, maar 750W is beter.

Anders zou ik het doen als het budget het toelaat 💪🏻

Bedankt! Is er nog een advies welke voeding ik aan kan schaffen? Dat ik voorlopig vooruit kan.. ook met de gedachten dat ik later een andere processor erin zet?

Deze voeding zou ik nemen:

Hij is op dit moment 1€ duurder dan zijn 650 variant

Terug
Bovenaan