Amd 98003dx boot niet

maurothieme2201

Nieuw forumlid
Ik heb vorige jaar een nieuwe pc gebouwd
Onderdelen zie foto + rtx 5070ti
Op het moederbord blijft het cpu error lampje branden.
Ik heb alles al een keer terug gestuurd maar daar bleek er niks aan de hand te zijn en boot het systeem naar windows.
Wat doe ik fout?

Bijlagen

• Screenshot_20260504_154243_Chrome.webp
    Screenshot_20260504_154243_Chrome.webp
    35,8 KB · Weergaven: 2
Wat zou kunnen, is dat je een moederbord hebt met een oudere BIOS versie erop. De 9800X3D wordt pas ondersteund vanaf versie 3.10 (onofficieel vanaf 3.01).

Anders zou het nog kunnen zijn dat de pc in "memory training" blijft hangen. Hoe lang heb je gewacht? Dit proces kan in sommige gevallen 15 minuten of langer duren. Maar alleen bij de eerste keer opstarten.

Het kan ook je videokaart nog zijn. Heb je al geprobeerd om hem te starten zonder videokaart? De 9800X3D heeft integrated graphics. Je zult dan alleen de HDMI/DisplayPort even moeten omsteken naar het moederbord.

Ik heb alles vorig jaar mei gekocht en alles deed het prima tot 2 maanden terug toen ik viel hij uit en daarna als ik probeerde mij pc te booten kreeg ik geen beeld.
Cpu terug gestuurd en een nieuwe gekregen maar hetzelfde probleem blijft zich laten zien.
Cpu moederbord en ram terug gestuurd en bij megekko was het probleem er niet en booten de pc wel.
Ik neem aan dat hun alles op mijn specifieke moederbord geprobeerd hebben?
In de tussentijd heb ik een ouder moederbord als vervanging die ik gebruik met dezelfde psu en gpu die het wel gewoon doen.

Dan lijkt het er toch op dat er iets mis gaat in de combinatie van jouw moederbord, CPU en geheugen.
In plaats van opsturen naar Megekko, zou je ook in de mogelijkheid zijn om zelf langs te gaan met deze onderdelen?
Ze kunnen in de Megekko Shop vaak snel testen en meer duidelijkheid geven.

Dat zou ik eventueel kunnen doen.
Ik wist niet dat dit een optie was.
Ik heb gister alles aangesloten met een vriend van mij en van alles geprobeerd.
We wouden eventueel bellen maar helaas heeft megekko geen ondersteuning telefonisch.

Terug
Bovenaan