Goedemiddag,
Ik heb wat componenten besteld om een pc te upgraden van m'n pa, met name voor Windows 11.
GIGABYTE H610M K V2
Intel Core i3-14100 processor
be quiet! System Power 11 550W PSU / PC voeding
Kingston DDR5 FURY Beast 2x8GB 5600 KF556C36BBEK2-16 geheugenmodule
In een bestaande ATX kast en met bestaande SATA schijf.
Ben geen IT'er maar heb wel vaker een PC in elkaar gezet. Basics red ik me wel mee.
Ik krijg echter geen enkele boot of BIOS, geen display, geen lampje van USB keyboard.
De fans werken wel allemaal (kast, cpu).
Zelfs als ik het bare minimum aansluit gebeurd er niks. Heb vaker systemen geassembleerd, alles tig keer nagelopen maar kan niks raars vinden.
Meest gevonden oplossing wat ik vindt is geheugen stap voor stap checken. Maar met 1 bank en/of omwisselen maakt geen verschil.
Dit type Kingston DDR5 zou toch gewoon moeten werken in dit systeem? Voeding is zwaar genoeg lijkt me?
Heb helaas geen ander RAM liggen om te swappen, heb zelf DDR4.
Any help please? Thanks
Ik heb wat componenten besteld om een pc te upgraden van m'n pa, met name voor Windows 11.
GIGABYTE H610M K V2
Intel Core i3-14100 processor
be quiet! System Power 11 550W PSU / PC voeding
Kingston DDR5 FURY Beast 2x8GB 5600 KF556C36BBEK2-16 geheugenmodule
In een bestaande ATX kast en met bestaande SATA schijf.
Ben geen IT'er maar heb wel vaker een PC in elkaar gezet. Basics red ik me wel mee.
Ik krijg echter geen enkele boot of BIOS, geen display, geen lampje van USB keyboard.
De fans werken wel allemaal (kast, cpu).
Zelfs als ik het bare minimum aansluit gebeurd er niks. Heb vaker systemen geassembleerd, alles tig keer nagelopen maar kan niks raars vinden.
Meest gevonden oplossing wat ik vindt is geheugen stap voor stap checken. Maar met 1 bank en/of omwisselen maakt geen verschil.
Dit type Kingston DDR5 zou toch gewoon moeten werken in dit systeem? Voeding is zwaar genoeg lijkt me?
Heb helaas geen ander RAM liggen om te swappen, heb zelf DDR4.
Any help please? Thanks