PC Upgrade maar geen boot

Rectifier

Nieuw forumlid
Goedemiddag,
Ik heb wat componenten besteld om een pc te upgraden van m'n pa, met name voor Windows 11.

GIGABYTE H610M K V2
Intel Core i3-14100 processor
be quiet! System Power 11 550W PSU / PC voeding
Kingston DDR5 FURY Beast 2x8GB 5600 KF556C36BBEK2-16 geheugenmodule

In een bestaande ATX kast en met bestaande SATA schijf.

Ben geen IT'er maar heb wel vaker een PC in elkaar gezet. Basics red ik me wel mee.

Ik krijg echter geen enkele boot of BIOS, geen display, geen lampje van USB keyboard.
De fans werken wel allemaal (kast, cpu).
Zelfs als ik het bare minimum aansluit gebeurd er niks. Heb vaker systemen geassembleerd, alles tig keer nagelopen maar kan niks raars vinden.
Meest gevonden oplossing wat ik vindt is geheugen stap voor stap checken. Maar met 1 bank en/of omwisselen maakt geen verschil.
Dit type Kingston DDR5 zou toch gewoon moeten werken in dit systeem? Voeding is zwaar genoeg lijkt me?

Heb helaas geen ander RAM liggen om te swappen, heb zelf DDR4.

Any help please? Thanks

Waarschijnlijk is de bios van de h610M h v2 te oud voor de i3-14100. Dat geeft precies jouw klachten: fans draaien wel, maar geen beeld, geen USB power en geen post. Dit bord heeft denk ik geen q-flash plus, dus je kunt de bios niet updaten zonder een oudere 12de of 13de generatie cpu.

Je RAM is vrijwel zeker niet het probleem. Ddr5-5600 draait gewoon terug naar 4800 en zou minimaal moeten posten. De voeding is ook ruim voldoende.

Kort: je hebt bijna zeker een bios-update nodig.

Oke thanks. Was al bang dat ik wat verkeerd deed maar kon niet vinden wat.
Had ook liever een iets uitgebreidere MOBO qua aansluitingen maar is vaak budget verhaal.

Via google AI krijg ik:

Yes, the Gigabyte H610M K V2 can be updated without a CPU using its built-in Q-Flash Plus feature. To do this, you must download the correct BIOS file to a USB drive, insert it into the designated USB port on the motherboard's I/O panel, and then press the Q-Flash Plus button to start the automatic update process

Maar proberen dan. Dank zover.

Terug
Bovenaan