AOC G4 25G4SRE, Monitor, Scherm wordt zwart na overclocking

Miko

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik heb niet zo lang geleden de AOC G4 25G4SRE monitor gekocht. Hij werkte eerst prima, maar nadat ik overclocking aan had gezet, ging het scherm zwart. Elke keer als ik de monitor aanzet, flitst het beeld elke paar seconden. Daardoor kan ik ook de HDMI-opties niet veranderen en zie ik het menu van de monitor niet.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit kan fixen

Mvg,
Miko

Kan je eventueel eens testen met een andere monitor? Lukt het daar ook niet mee, dan ligt het aan de pc en niet aan de monitor. Proberen uitsluiten wat het niet is om zo tot een oplossing te komen.
Je kan ook eens proberen het bios te resetten door het kleine knoopbatterijtje op het moederbord te verwijderen, een minuutje te wachten en dan terug plaatsen en opstarten. Zo zou het bios terug in de (vorige) fabrieksinstellingen moeten staan zoals toen het nog wel werkte.

Kan je eventueel eens testen met een andere monitor? Lukt het daar ook niet mee, dan ligt het aan de pc en niet aan de monitor. Proberen uitsluiten wat het niet is om zo tot een oplossing te komen.
Je kan ook eens proberen het bios te resetten door het kleine knoopbatterijtje op het moederbord te verwijderen, een minuutje te wachten en dan terug plaatsen en opstarten. Zo zou het bios terug in de (vorige) fabrieksinstellingen moeten staan zoals toen het nog wel werkte.
Dankjewel voor reageren,

Andere monitor werkt prima bij mijn pc.
Ik probeer wel later het knoopbatterijtje te verwijderen en dan over paar seconden het er terug erin doen, Ik laat nog weten hoe het is.

Wel lang genoeg wachten anders krijg je geen reset, een paar seconden is te weinig. Ik zeg meestal tegen mijn klanten: eruit halen, rustig tot 20 tellen en terug erin steken. Succes.

Wel lang genoeg wachten anders krijg je geen reset, een paar seconden is te weinig. Ik zeg meestal tegen mijn klanten: eruit halen, rustig tot 20 tellen en terug erin steken. Succes.
Dit kan een beetje stom klinken van mij, maar ik kan de ronde batterijtje niet vinden in m'n pc, ik heb namelijk een prebuilt pc van msi

Bijlagen

• 17646923858514587591055837490625.webp
    17646923858514587591055837490625.webp
    96,8 KB · Weergaven: 5
Ik weet waar hij ziet nu en hij zit inderdaad onderaan mijn gpu maar ik kan de gpu niet los maken. ik probeer die clipje waardoor die gpu vast blijft te drukken maar het lukt niet.
heeft u ook de GPU los geschroefd van de kast? zo ja probeer na het drukken van de PCIE release knop nog een beetje te trekken aan de videokaart, dan zou die los moeten komen.

heeft u ook de GPU los geschroefd van de kast? zo ja probeer na het drukken van de PCIE release knop nog een beetje te trekken aan de videokaart, dan zou die los moeten komen.
Ik ben bang dat ik dan iets scheur omdat het is ook mijn eerste keer dat ik dit doe en andere mensen moesten niet zo hard trekken aan een gpu om hem los te maken

Terug
Bovenaan