Arctic Cooling Liquid Freezer III 280 A-RGB. RGB op de fans werken niet.

Anthony

Nieuw forumlid
Ik heb mn koeler geïnstalleerd. Vanuit de pomp loopt er standaard een kabeltje,daarnaast heb ik onder pomp nog een kabeltje aangesloten (niet de 1>3). Eén kabektje zit in de cpu opt en het ander kabektje zit in de ARGB_V2 op m'n moederbord. M'n moederbord is een gigabyte b850 gaming wifi6.
De rgb op de pomp werkt maar de rgb op de fans krijg ik niet aan de praat.
Wat doe ik verkeerd? Graag in jip en janneke taal 🤣 want bent niet 100% goed in deze dingen.

De kabel die jij gebruikt, zal de RGB van de pomp en de fans in één keer naar dezelfde kleur veranderen.
Je zou eens kunnen kijken of er bij de fans een ARGB stekkertje is los gegaan. Deze zitten aan elkaar doorgelust, dus als de eerste los is, zijn ze allemaal los.

Hoe bedoel je los? Heb er weinig verstand van. Er zitten kabeltjes los tussen de roosters en fans. Moeten deze aan elkaar worden gekoooeld? Er zijn 3 pins en kleine molex achtig stekkertjes die lijken in elkaar te horen. Ik heb dit geprobeerd maar de gaan nog niet aan? De rg op de pomp zelf lichten wel op...

De kabel die jij gebruikt, zal de RGB van de pomp en de fans in één keer naar dezelfde kleur veranderen.
Je zou eens kunnen kijken of er bij de fans een ARGB stekkertje is los gegaan. Deze zitten aan elkaar doorgelust, dus als de eerste los is, zijn ze allemaal los.
Hoe bedoel je los? Heb er weinig verstand van. Er zitten kabeltjes los tussen de roosters en fans. Moeten deze aan elkaar worden gekoooeld? Er zijn 3 pins en kleine molex achtig stekkertjes die lijken in elkaar te horen. Ik heb dit geprobeerd maar de gaan nog niet aan? De rg op de pomp zelf lichten wel op...

Dit zijn de ARGB stekkers die ik bedoel:
1779433611181.webp

Als het goed is zitten de fans aan de achterkant met deze stekkers doorgelust. Helaas is de connectie niet super stevig en gaan ze nog wel een los.

Terug
Bovenaan