Arctic liquid Freezer III 360 Pro.

Henkiepenkie

Nieuw forumlid
Goedenavond,

In mijn nieuwe systeem heb ik o.a. de Arctic liquid Freezer III 360 Pro gebouwd.
Na veel dagen troubleshooten ben ik tot de conclusie gekomen dat de pomp fan in deze batch van mindere kwaliteit lijkt te zijn, of ik heb gewoon pech.

Elke 3 dagen maakt die fan een golvend vervelend geluid en is redelijk goed hoorbaar. Het duurde even om uit te zoeken waar het door komt. De eerste batch van deze koelers zijn echt als vrijwel perfect uit de tests gekomen echter deze heeft speling op t asje. Na een tijdje gebruiken (3 dagen in mijn geval) lijkt het alsof die dan wat van t asje geschoven is (zit speling op) waardoor die vervelend waarneembaar woeiend geluid veroorzaakt. Als ik de fan dan terug schuif is het weer dik 2 dagen rustig.

Nou kan ik geen oplossing vinden en zou men zeggen: "stuur terug binnen de 30 dagen". Echter ben ik bang dat ik een zelfde krijg.

Wat is wijsheid? Vervangende bestellen en deze retour of is er een ander lekker stil maar toch goed werkend merk/model wat iemand mij aan kan raden?

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Heel vervelend om dit te horen. Wat je zou kunnen doen is deze AIO inleveren voor 30 dagen retour, je kan uitleggen dat de pomp defect is en je geld terug wilt. Dan kan je een nieuwe bestellen en dan weet je zeker dat je niet dezelfde terug krijg. De Arctic AIO's zijn een van de beste dus ik raad toch aan om een andere te halen in de hoop dat die wel goed werkt.

Na uitvoerig onderzoek en toch ook lichte bevestiging dat die nieuwe batch van Artic toch niet zo goed blijkt als de eerste heb ik net de Corsair Nautilus 360 RS ARGB besteld en kan de Arctic retour.
Vermoedelijk hebben ze wat aan t design verpest na het aanpassen van de schroef lengte etc.
Meer info oa hier:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Terug
Bovenaan