Hoi Megekko forumleden,
Ik heb deze week mijn Asus XG27ACS monitor binnengekregen, maar ik ervaar problemen met de DisplayPort aansluiting… Op willekeurige momenten tijdens het gamen, maar ook tijdens doodgewone taken, valt het scherm op DisplayPort No Signal
De monitor is aangesloten met de DisplayPort kabel die bij de monitor erbij geleverd werd
De enige manier om dit op te lossen is de computer uitschakelen, de stroomkabel en DisplayPort kabel uit de monitor te halen, 30 seconden te wachten en vervolgens alles weer aan te sluiten en in te schakelen.
Ditzelfde gebeurd ook als ik de computer aanzet
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Andere DisplayPort aansluitingen op de videokaart uitproberen
- De videokaart updaten naar de laatste versie
- Al het andere wat ik kan updaten, updaten naar de laatste versie (bios updates, windows updates, hardware en softwareupdates)
- Energiebesparende modus uitschakelen
- Bron vast op DisplayPort zetten in plaats van op “Auto”
Mijn Game-PC ziet er als volgt uit:
Ik heb deze week mijn Asus XG27ACS monitor binnengekregen, maar ik ervaar problemen met de DisplayPort aansluiting… Op willekeurige momenten tijdens het gamen, maar ook tijdens doodgewone taken, valt het scherm op DisplayPort No Signal
De monitor is aangesloten met de DisplayPort kabel die bij de monitor erbij geleverd werd
De enige manier om dit op te lossen is de computer uitschakelen, de stroomkabel en DisplayPort kabel uit de monitor te halen, 30 seconden te wachten en vervolgens alles weer aan te sluiten en in te schakelen.
Ditzelfde gebeurd ook als ik de computer aanzet
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Andere DisplayPort aansluitingen op de videokaart uitproberen
- De videokaart updaten naar de laatste versie
- Al het andere wat ik kan updaten, updaten naar de laatste versie (bios updates, windows updates, hardware en softwareupdates)
- Energiebesparende modus uitschakelen
- Bron vast op DisplayPort zetten in plaats van op “Auto”
Mijn Game-PC ziet er als volgt uit:
- Behuizing: Corsair Carbide SPEC-OMEGA RGB White
- Videokaart: Gigabyte Radeon RX 5700 XT AORUS 8G
- Processor: AMD Ryzen 7 3700X
- Moederbord: Asus ROG STRIX X570-E Gaming
- Koeling: Corsair Hydro H100i RGB PLATINUM
- Geheugen: G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3200Mhz RGB F4-3200C
- Voeding: Corsair RM850x
- Opslag: Kingston A2000 1000GB M.2 SSD
Laatst bewerkt: