Beeldschermen krijgen ineens geen signaal

gabriel rikkers

Nieuw forumlid
Vandaag uit het niets kregen al mijn beeldschermen geen signaal meer.

Ik heb alle kabels met een externe laptop al getest en mijn monitoren zijn goed. Dus ik vroeg me af zou ik dan een nieuwe gpu nodig moeten hebben?
En of Megekko eventueel mijn huidige gpu kan testen op locatie Breda?

Hoi Gabriel,

Megekko behandelt in principe alleen reparaties binnen de garantie termijn die bij Megekko zijn aangeschaft.
Komt de GPU bij hen vandaan? Dan helpen ze je vast om hem te testen. Anders moet je geluk hebben dat het rustig is en ze er tijd voor kunnen maken. Maar dat is niet zeker.

Daarentegen, als je een nieuwe GPU bestelt, geven ze altijd 30 dagen retourrecht. Zelfs op winkelaankopen.
Dus als je de verpakking netjes openmaakt en de zakjes bewaart, kun je hem altijd terugsturen of brengen als het probleem niet verholpen is.

Als de CPU geïntegreerde graphics heeft, kun je de monitorkabels dan eens in het moederbord steken in plaats van de GPU?

En als de hele pc bij Megekko vandaan komt, kun je ook met de hele pc langs gaan. Mocht het probleem dan ergens anders liggen dan bij de videokaart, heb je ten minste alles al bij je.

Kun je vertellen welke CPU je hebt? En hoe oud alles is? En of je de pc bij Megekko hebt gekocht.

Dankuwel voor u reactie,
mijn cpu is een amd ryzen 7 5800x 8-core
Alles komt uit 2023 dus het heeft al wel wat tijd achter de rug.

Alles komt wel van Megekko af alleen heb het zelf gebouwd.

Hopelijk helpt dit

Ok, die CPU heeft dus geen geïntegreerde graphics. Als je niet beschikt over een andere GPU, kun je zelf eigenlijk niks.
Omdat alles bij Megekko vandaan komt, weet ik zeker dat ze je daar wel willen helpen. Zeker als je gelijk een nieuwe videokaart meeneemt 😉

Een vriend van mij heeft nog een extra gpu gelukkig.
Dit is een mooie backup
Al wilden ik wil ergens binnenkort een nieuwe halen aangezien alles in drie jaar best wat beter is geworden.

In ieder geval heel erg bedankt voor uw hulp

Groetjes,
Gabriel Rikkers

Terug
Bovenaan