Blue screen na install van nieuwe cpu moederbord en ram.

DammY

Nieuw forumlid
Ik ben nu al een aantal dagen bezig met het uitzoeken van wat er loos is. Telkens na als me computer wat langer aanstaat en ik ga ben aan het gamen krijg ik een blue screen.

Moederbord is Asus Rog B850 A, Cpu Amd Ryzen 9 7800x3d en Ram is Corsair Vengeance 32bg 6000mhz

In de logboeken kom ik telkens uit op een bugcheck met 0x000001c7 als errorcode. Nu heb ik alle drivers een clean install gehad, in de bios heb ik Expo voor ram al uit gezet. Nu ben ik zelf me ram aan het testen door met 1 eruit te halen en tijdelijk kijken of dit wel goed gaat, zo en dan later wissel ik hem om met de andere.

Nu weet ik alleen niet zo goed of ik nog meer kan doen om uit te zoeken wat de fout is. Mensen die wat meer verstand hiervan hebben jullie nog extra tips?

Windows Memory Diagnostic Tool draaien:
To investigate if this bug check is caused by defective RAM hardware, run the Windows Memory Diagnostics tool. In the control panel search box, type Memory, and then select Diagnose your computer's memory problems.‌ After the test is run, use Event viewer to view the results under the System log. Look for the MemoryDiagnostics-Results entry to view the results.

Het klinkt wel als een defecte RAM en de errorcode verwijst daar ook naar maar je wilt het wel bevestigd krijgen.

Deze test heb ik wel al gedaan, die laat geen fouten zien. daarom vond ik dit erg raar.

zal deze ram dan terug sturen en nieuwe halen. want anders zou ik het ook niet meer weten

Beste DammY,

Als je RAM van Megekko komt, kun je die langsbrengen of opsturen voor RMA. Als ze nog geen 30 dagen oud zijn, kun je ze retourneren en krijg je je geld terug. Daarmee kun je dan weer nieuwe kopen.

Let wel op dat als je een upgrade kit hebt gekocht, kan alleen reparatie of omruiling plaatsvinden in plaats van geld terug.

Terug
Bovenaan